Kruche babeczki z masłem orzechowym


Gotowi do świąt? U mnie kuchnia dopiero dziś rozgrzeje się do czerwoności :) W związku z tym, że w mojej rodzinie jest wiele gospodyń, przygotowanie potraw świątecznych podzielone jest u mnie na 4 domy :) Mi przypadają same słodkie wypieki. Jednym z nich będą małe kruche babeczki - co roku inne, ale zawsze jakieś są. Jakiś czas temu przygotowałam wersję na cieplejsze dni - dokładnie takie jak dziś czy jutro gdy temperatura w cieniu będzie pokazywała +20`C, bowiem będą to babeczki z lodami waniliowymi i masłem orzechowym. Bo co może być lepszego od połączenia lekko słonego masła, z kruchymi babeczkami, słodkimi lodami i puszystą śmietanką? Na samą myśl, aż ślinka cieknie. Idealne święta się szykują, prawda? Nie dość, że ciepłe, to jeszcze taaakie smaczne! :) Zapraszam na babeczki z masłem orzechowym i lodami!


Składniki:
Kukurydziane kruche ciasto

  • 300 g mąki kukurydzianej
  • 150 g masła
  • 2 żółtka
  • jajko
  • 120 g cukru trzcinowego
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • lody waniliowe
  • masło orzechowe - u mnie domowe
  • ubita śmietanka
  • garść orzechów arachidowych



Sposób przygotowania:
Do miski wrzucamy  mąkę, dodajemy masło pokrojone na małe kawałki, roztrzepane jajko i żółtka wymieszane z cukrem trzcinowym (kogiel mogiel). Dodajemy ekstrakt  i całość szybko zagniatamy tworząc niewielkie okruszki które wsypujemy do metalowych foremek na tartaletki. Ciasto lekko zagniatamy opuszkami palców i wstawiamy do rozgrzanego do 180`C piekarnika i pieczemy około 12 minut do zarumieniania.

Po tym czasie babeczki odstawiamy do ostygnięcia.
W tym czasie przygotowujemy domowe masło orzechowe (można użyć kupnego) – klik.

Na ostudzone kruche spody nakładamy łyżeczkę masła orzechowego, na wierzch nakładamy łyżeczkę lodów waniliowych, które dekorujemy ubitą śmietanką i kawałkami drobno posiekanych orzechów arachidowych. 

Podajemy od razu.
Smacznego!








Komentarze

  1. Zachwycają mnie te babeczki! Wyglądem czarują, jestem pewna, że i smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!