Ciasteczka owsiane z białą czekoladą

"Szybko robi się ciemno, jest coraz zimniej, a ja? Ja czekam na ferie. Ferie, których w sumie mieć nie będę, bo nie jestem już w szkole podstawowej, tylko na studiach. A gdy na studiach mam wolne to jestem w pracy. Takie życie studenta, ale ja mimo wszystko czekam z niecierpliwością na wolny okres świąteczno-noworoczny. Ale na to jeszcze nadejdzie czas. Aby dotrwać z uśmiechem na twarzy słucham reggae i jem owsiane ciastka. Może macie ochotę? Są słodziutkie, choć nie mają zbyt dużo cukru, chrupiące a zarazem miękkie i ciągnące ( dzięki dodaniu miodu ). Zapraszam na Ciasteczka owsiane z białą czekoladą."

Składniki:

  • 100 g masła
  • 2 łyżki miodu lipowego
  • 3 łyżki cukru
  • Jajko
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 100 g białej czekolady
  • Łyżeczka proszku do  pieczenia
Sposób przygotowania:
Do wysokiej miski wrzucamy miękkie masło, cukier i miód i całość rozcieramy za pomocą łyżki lub łopatki. Następnie dodajemy jajko i ponownie mieszamy.
Do tak przygotowanej masy dosypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia – łączymy a następnie dosypujemy płatki owsiane.
Białą czekoladę kroimy na drobne kawałki, które następnie dosypujemy do masy – całość mieszamy i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia za pomocą małej łyżeczki tworząc niewielkie kuleczki.

Masa lekko nam urośnie.*
Ciasteczka wstawiamy do rozgrzanego do 180`C piekarnika na 15 minut.
Studzimy na kratce.
Smacznego!

*Uwaga – w zależności od miękkości masła, bądź ilości dodawanego cukru – masa może się bardziej rozciągnąć na blaszce.




Komentarze

  1. Wyglądają wspaniale, uwielbiam ciastka z białą czekoladą - po upieczeniu robi się taka lekko karmelowa, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!