Omlet z chorizo

"Kto ma dziś wolne? Ja mam! Ale się nie chwale, bo sporo osób ma wolne wtedy gdy ja siedzę w pracy. Więc wiem co czują którzy tego wolnego dziś jednak nie mają. Dziś trochę mniej majówkowo. Dla każdego smakosza kiełbaski chorizo - w tym mojego eM. przygotowałam dla Was przepis na omlet z jego dodatkiem. Świeże zioła, kiełbaska i puszysty omlet, czego tu nie lubić? Zapraszam."

Składniki:

  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 3 żółtka
  • 2 płaskie łyżki mąki
  • łyżka mleka 
  • 50g startego sera żółtego
  • 4 plasterki chorizo
  • świeże oregano i bazylia ( parę listków )
  • 2 łyżeczki masła
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
Sposób przygotowania:
Białka ubijamy do białości, w trakcie ubijania dodajemy sól, a następnie żółtka i mieszamy. 

Później wlewamy mleko i wszystko ze sobą łączymy. Mąkę przesiewamy i mieszamy lekko łyżką. Ser ścieramy, połowę dodajemy do masy, resztę zostawiamy na później. Dodajemy porwane zioła, sól i pokrojoną na drobno kiełbaskę chorizo.

Patelnie rozgrzewamy, wrzucamy masło i dodajemy oliwę. Omlet smażymy około 2 minuty na małym ogniu, następnie placek ostrożnie przekładamy na drugą stronę a na jego wierzch wrzucamy resztę sera, Smażymy jeszcze około 1,5 minuty.

Przed zdjęciem z patelni składamy na pół, podajemy jeszcze ciepłe.
Smacznego!




Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!