Ciasteczka czekoladowo-orzechowe


" Ostatnio, w jednym ze znanych dyskontów, kupiłam sobie cudowne, kolorowe puszki na ciasteczka. Mając na uwadze nową zasadę - zawsze mieć przy sobie coś słodkiego, ale własnej produkcji (wiedząc co dodaję do środka), postanowiłam, że upiekę trochę kruchych słodkości do herbaty. Będę całkowicie szczera, jak powiem Wam, że wyszły przepyszne!!! Do ciastek dodałam to co akurat miałam pod ręką, wyszły kruche, czekoladowe i takie trochę jesienne - pewnie za sprawą orzechów włoskich. Koniecznie wypróbujcie ! Przypominam również o trwającym na blogu konkursie - > chętnych zapraszam do udziału!"

Składniki :

  • 150 g miękkiej margaryny
  • niepełna szklanka cukru
  • 4 łyżki cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • garść żurawiny
  • 50 g posiekanej na drobno czekolady mlecznej/gorzkiej
  • garść drobno poszatkowanych orzechów włoskich - około 40g

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzać do 180`C.
Masło utrzeć na gładką masę razem z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać jajka i dalej  miksować. W drugiej misce połączyć suche składniki. Wsypać je partiami do ciasta i wymieszać (można mikserem na najniższych obrotach). Do gotowego ciasta wrzucić żurawinę, orzechy i czekoladę - wymieszać.

Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układać w lekkich odstępach, kulki wielkości orzecha włoskiego.  Ja nakładałam je łyżeczką. Zgnieść palcem, albo widelcem. Piec około 14 minut.

Smacznego!

Komentarze

  1. Uwielbiam piec ciasteczka:) Niestety każde ciacha mają to do siebie, że szybko znikają i w puszce zostają jedynie okruszki

    pozdrawiam serdecznie

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. też ostatnio zakupiłam takie puszki na ciasteczka i staram się je regularnie zapełniać :) Twoje ciasteczka wyglądają na pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasza puszeczka z bożonarodzeniowym motywem jest w użyciu przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!