Bajecznie czekoladowe babeczki



" Kolejny długi weekend. Tylko pogoda już nie ta sama. A przede mną grill, w piątek mecz otwarcia w gronie znajomych i wesele w sobotę - mimo, że na tę ostatnią okazję kupiłam sobie 3 pary butów to mam problem z jednym - kiedy mam się uczyć? Pocieszam się tym, że to wszystko to powtórka z trzech lat i powinnam dać radę. A co będzie, to się okaże niebawem. I tyle na ten temat. Muszę się pochwalić, że mój przepis na Sakiewki Naleśnikowe zajął III miejsce we Wrocławskim konkursie organizowanym przez platformę Cooklet 'Europa na Widelcu'. A żeby tego było mało, na moim Fun Page  300  fan dostanie ode mnie słodki prezent ufundowany przez firmę Wawel. Brzmi fajnie? To teraz najlepsze! Przedstawiam Wam wyśmienicie czekoladowe, niebiańsko wilgotne  i smakowicie idealne Babeczki Czekoladowe. Brzmi kusząco? Takie właśnie jest! Są tak dobre, że nie zawaham się wręczyć ich mojej promotorce po obronie pracy. Polecam każdemu łakomczuchowi! "

Przepis ze złotej księgi czekolady 
(przepis na ok. 16 babeczek)
Składniki:
  • 300g mąki pszennej
  • 55g kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • ok 180ml mleka
  • 120g miękkiego masła
  • 250g cukru
  • 1 łyżka miodu
  • 2 jajka (rozmiar L)
  • 100 g wiórków czekoladowych

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.

W dużej misce mieszamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce mikserem mieszamy masło z cukrem i miodem na puszysty krem, następnie dodajemy jajka i mieszamy. Obroty miksera zmniejszamy do minimum i dodajemy mieszankę z kakao na przemian z mlekiem. Po uzyskaniu jednolitej masy, dodajemy wiórki czekoladowe i ręcznie mieszamy.

Foremki na babeczki - papilotki, napełniamy do 3/4 wysokości i pieczemy około 20-25 minut (patyczek powinien być suchy). Studzimy na kratce.

SMACZNEGO! :)

Komentarze

  1. Piękne! Jak ślicznie wyrosły! I gartulacje, za wszystko!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak się zastanawiałam nad ich nazwą, bo urosły jak muffiny, ale robi się je jak babeczki/cupcakes :) Mimo zawirowań z nazwą - polecam każdemu kto uwielbia taka formę ciasta i słodycz czekolady :)

      Usuń
  2. Właśnie takie babeczki lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!