Makowiec drożdżowy


" Jak to się mówi? Święta, święta i po świętach. Nie wiem jak Wy, ale ja jestem bardzo zadowolona z tegorocznych świąt. Były ciepłe i rodzinne. Oczywiście nie obyło się bez drobnych zgrzytów, ale uważam je za udane. A ilość pochwał moich wypieków, w te święta, przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Przynajmniej wiem, że to co robię jest na prawdę smaczne. Dość już tej mojej "skromności", pora pochwalić się tegorocznymi wypiekami. Mimo, że smakołyków na stole było na prawdę sporo, podczas obu obiadów wylądowałam w kuchni, by przygotować smaczne co nieco na ciepło. W Boże Narodzenie były to ciasteczka cynamonowe (o takie), a dziś, Crumble cynamonowo-jabłkowe (przepis). Jeżeli chodzi o te słodkości to może pochwalę się moim drożdżowym makowcem, smaczny, ale następnym razem dam jednak trochę mniej drożdży. Przepis się powtarza w wielu poradnikach kulinarnych, ale również na wielu stronach - ten przechwyciłam z porannego programu ddtvn. Podaję przepis po moich małych modyfikacjach."

Składniki na rozczyn:

  • 250ml letniego mleka
  • 40g świeżych drożdży
  • 100g mąki


Składniki na ciasto:


  • 400g mąki
  • 100g masła
  • 100g cukru
  • 1 jajko+2 żółtka
  • 1 łyżka cukru  z prawdziwą wanilią


Składniki na masę makową
  • Puszka maku
  • 2 białka
  • ulubione bakalie

 Na sam początek rozpuszczamy drożdże w ciepłym mleku z dodatkiem 1 łyżki cukru. Do rozpuszczonych d. dodajemy 100g mąki. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia ( ja trzymałam 30 min ). 
Żółtka połączone z jajkiem utrzyj z cukrem, a następnie połącz z drożdżowym rozczynem. Na koniec dodaj  mąkę i ostudzone, rozpuszczone masło. Wyrób ciasto i odstaw do wyrośnięcia pod ciepłą wilgotną szmatką. 
Masę makową wyjąć z puszki i połączyć z ulubionymi bakaliami, dodać ubitą pianę z białek i odstawić.
Gdy ciasto podwoi swoją objętość, rozwałkować i wysmarować wcześniej przygotowana masą makową, następnie zwinąć w rulon. 
Ciasto możemy zapleść  przecinając ciasto na 3/4 długości byle nie do samego końca lub stworzyć choinkę ( chociaż średnio ja przypomina ) przecinając co 3-4 cm nożyczkami i układając kawałki ciasta na przemian.
Piec około 30 min w 180`C.
Po wystudzeniu można udekorować ulubionym lukrem lub cukrem pudrem.



Komentarze

  1. Piękne zdjęcia , wręcz chciałoby się wyciągnąć rękę i spróbować tych wszystkich pyszności .Gratuluję !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!