Muffiny truskawkowe z kawałkami czekolady


" Wszystkiego najlepszego Mamo! Tak, tak moi drodzy, dziś dzień Mamy! Mam nadzieję, że pamiętaliście. Poza takim radosnym świętem, mam jeszcze jedną dobrą wiadomość - polskie truskawki zawitały w końcu na nasze stoły ( cena nawet poniżej 7 zł / kg więc już nie ma co czekać). Wydaję mi się, że idealnym połączeniem tych dwóch rzeczy są Muffiny truskawkowe, które możemy przygotować dla swoich Mam jako słodki prezent. Skoro sezon truskawkowy w pełni to chyba nie pozostaje nam nic innego jak zabrać się do pieczenia! "

Składniki:
  • 300 g mąki 
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 120g jasnego, brązowego cukru (lub zwykłego)
  • 80ml oleju
  • 250g jogurtu naturalnego
  • 200g umytych, obranych truskawek
  • 50g pociachanej mlecznej czekolady
Sposób przygotowania:
No to teraz tak : wymieszaj wszystkie suche składniki razem w jednej misce, a w drugiej mokre.

Truskawki pokrój na niewielkie kawałeczki i dodaj do mąki, delikatnie wymieszaj. Połącz ze sobą wszystkie składniki krótko mieszając. Dodaj na koniec czekoladę - pomieszaj.
Ciasto przełóż do formy na muffiny wyłożonej papilotkami.
Piec w temperaturze 160 `C  przez około 25 minut.
Smacznego!

Komentarze

  1. Truskawki, truskawki, truskawki, truskawki! Uwielbiam pod każdą postacią, więc może teraz wypróbuję muffiny? A gdy jeszcze zgodnie z przepisem dodam czekoladę? To musi być niesamowicie pyszne.
    Tym razem nie jadłam jeszcze muffinek, przed zamieszczeniem tutaj przepisu ale i tak mogę napisać: POLECAM! Wiola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiola napisała komentarz - koniec świata !
    A co do muffinów, tak jak przypuszczałam, są równie pyszne jak babeczki z wiśniami i czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!