Tajniki suszenia żywości - recenzja książki Michelle Keogh


Dziś znowu recenzja, tym razem książki Michelle Keogh. :) To nie jest tak, że nic nie piekę, piekę ale nie mam czasu się tym chwalić. Dlatego w między czasie, zanim znowu wrócę do blogowania mam dla Was Tajniki suszenia żywości -  książkę o tym jak w pełni wykorzystać możliwości dehydratora, czyli tak zwanej suszarki do... grzybów. Nie wiem jak to jest u Was, ale mój Dziadek zawsze przynosił całe kosze cudownych, olbrzymich grzybów. Fakt, mogliśmy suszyć je na sznurku, na słońcu lub w piekarniku, ale mimo wszystko zawsze korzystaliśmy z suszarki. Ostatni sposób był najlepszy. Powiem Wam szczerze, że nie miałam nigdy okazji, używania jej do suszenia czegokolwiek innego. I tu z pomocą przychodzi dzisiejsza książka.


Co w niej znajdziemy? Zaczynamy od podstaw - czyli wszystkiego co musimy wiedzieć na początek, potem suszone owoce i suszone warzywa - czyli jak zrobić smaczne chipsy, nie tylko z ziemniaka.
Ruloniki - czyli coś ewidentnie dla mnie, rozdział o pysznych pomysłach na świetną przekąskę!.


W książce znajdują się również propozycje na suszone mięso, orzechy i pestki a także zioła i przyprawy. Pomysł na krakersy i chlebki np. z kaszy gryczanej też na nas czeka. Jeżeli chcecie jednak jakieś konkrety, znajdziecie je w dziale Śniadania, Przystawki, Dania Główne i Desery,  szczególnie w dziale desery! Jeżeli jesteście szczęściarzami i posiadacie czworonożnego przyjaciela, rozdział 13 "Smakołyki dla zwierząt" jest dedykowany Właśnie Wam.
Ostatni rozdział zaskoczył mnie równie mocno co poprzednie, pokazuje bowiem jak  zrobić jogurt czy jak suszyć makaron :) No dobra, to ostatnie to w sumie żadna filozofia, ale jednak ;)


Według mnie Tajniki.., to świetny pomysł dla fanów zdrowej żywności. Wiecie co jecie, jecie zdrowo i co najważniejsze smacznie! Fakt, trochę przy tym zachodu, ale w sumie przy czym nie? 
U mnie suszarka już chodzi, a jak u Was? Książka znalazła już wielu zwolenników, także zachęcam do zajrzenia i może obdarowania kogoś na Mikołaja?

Tytuł: Tajniki suszenia żywności
Autor: Michelle Koegh ze wstępem Karielyn Tillman

Ilość stron: 192
Kategoria: książka kucharska







Komentarze

  1. Nigdy nie korzystałam z suszarki; grzyby suszyliśmy na sznurkach ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!