Qmasz kasze? - recenzja książki


Niedziela, pora obiadu i znowu pytanie: "Kasza czy ziemniaki?". W moim domu zazwyczaj pada wtedy odpowiedź - ziemniaki!

Nie wiem czy u Was również często się to powtarza. U mnie było to pytanie równie oczywiste co "kawa czy herbata?". Nie chodziło o to bynajmniej kto musi obrać ziemniaki, albo 'na szybko' ugotować kaszę. Chodziło o smak, utarte przyzwyczajenie, że niedzielny (i każdy inny) obiad powinien być z ziemniakami. Za to zawsze jak jechałam do Dziadków wyglądało to zupełnie inaczej. Kasza w zupie, kasza w drugim daniu i deser z .. kaszą i domowymi konfiturami! Czy mnie to dziwiło? Czy nie smakowało? Oczywiście, że smakowało. O co więc chodzi? O przyzwyczajenia! O nawyk jedzenia zdrowo, sycie i lekko. To jest do zrobienia i jak się okazuje, nie jest to wcale takie trudne. Jeżeli zmienimy dietę, zmienimy nasze życie. Łatwiej wygramy z przeziębieniem, czy chandrą. Tak przynajmniej twierdzi autorka książki "QMAM KASZE" Maia Sobczak, która w swojej książce zachęca do powrotu do korzeni. 


Czy warto sięgnąć po tę książkę?
 „Qmam kasze”  to książka w której nie tylko znajdziecie podpowiedzi jak wykorzystać kasze na wiele sposobów, ale także ciekawostki z nią związane. Słyszeliście o cudownych właściwościach zdrowotnych jaglanki? A o odkwaszającej organizm gryce? W książce znajduje się także rozdział o rodzajach kasz odpowiednich dla np osób nietolerujących glutenu. Ostatnio, organizując sylwestra, i goszcząc dwoje przyjaciół przestrzegających ścisłej diety, odczułam z czym to się naprawdę je, i przyznam, że nie jest to takie proste na jakie wygląda. Jeżeli chodzi o to, czy warto zaopatrzyć się w książkę Mai , odpowiedź jest prosta. Warto. I to nie tylko dla tych, którzy kaszę uwielbiają, ale również dla tych, którzy nie są do niej przekonani. A może właśnie, szczególnie dla nich ta pozycja powinna być obowiązkowa? Jako osoba należąca do tej drugiej grupy właśnie, stwierdzam, że autorka, w bardzo przystępny sposób, zmieniła moje postrzeganie kaszy. No i, co mnie zawsze bardzo cieszy, zaproponowała kilka ciekawych słodkich przepisów. 

Książka ma jeszcze jeden dodatkowy atut, jest bardzo osobista i szczera. No i te zdjęcia! 
Warto po nią sięgnąć!


Tytuł: Qmam kasze
Autor: Maia Sobczak – Qmamkasze.pl
Kategoria: książka kulinarna
Ilość stron: 239
Rodzaj okładki: miękka

 Książką "QMAM KASZE" rozpoczęłam mój nowy cykl recenzencki. Mam nadzieję, że przypadnie od Wam do gustu. W razie jakiś dodatkowych pytań piszcie slodkieprzyjemnosci@gmail.com.





Komentarze