Jak zrobić szybki piernik?


Nie jestem osobą która wyznacza sobie jakieś postanowienia na koniec roku. Nie dlatego, że uważam, że ich nie dotrzymam, a dlatego, że staram się wszystko robić z dnia na dzień, z tego powodu postanowienia nie są mi potrzebne. W myśl zasady: co masz zrobić jutro, zrób dziś - no chyba, że jesteś zmęczony - wtedy zrób pojutrze ;) Dlatego, mimo wielu czekających na publikację przepisów, udostępniam je Wam powoli, gdy tylko mam na to czas. Przygotowania do ślubu, praca i remont domu, zajmują mi dość sporo czasu, przez co nie publikuję tak dużo jakbym chciała. A chcę dużo. Myślę nawet nad dodatkowymi tematami na które, mam nadzieję, niebawem znajdę chwilę. Teraz pozostaje mi życzyć Wam Szczęśliwego 2016 roku i zaprosić na pyszny piernik inaczej bo bez miodu. Choć, czy nadal można go nazwać piernikiem? Sami oceńcie :)

Składniki:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 3 łyżeczki kakao
  • 200 g mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  •  3 łyżeczki przyprawy piernikowej
  • 150 ml mleka
  • 150 ml oleju
  • 100 g mlecznej czekolady do rozpuszczenia

Sposób przygotowania:
Jajka ubijamy razem z cukrem na puszystą masę.
W oddzielnej misce mieszamy mąkę, kakao, przyprawę piernikową i proszek do pieczenia.

Do masy jajecznej dodajemy na przemian wymieszane suche składniki i połączone mleko z olejem.

Gotową masę przelewamy do podłużnej formy keksowej wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180`C około 45 minut - do suchego patyczka.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub w mikrofali (3x 30 sekund).
Ostudzone ciasto polewamy mleczną czekoladą.
Smacznego!



Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!