Garden Party - pikantne skrzydełka i lekka sałatka z ricotty

Siedzę sobie błogo i odpoczywam. Słońce świeci, ptaki śpiewają. Totalny chillout. Zalety mieszkania na wsi są ogromne. I nawet codzienny dojazd do pracy w stolicy mi nie przeszkadza. Mimo natłoku spraw mam w końcu czas się zrelaksować i to się teraz liczy dla mnie najbardziej. Dodatkowo piękna pogoda sprzyja każdego rodzaju garden party, więc wieczorem będzie grill. A przy okazji będę mogła Wam pokazać moje nowe łupy ze sklepu Kupszklo.pl z którym ostatnio nawiązałam współpracę. Dlatego dziś, po dłuższej ciszy w eterze nie jeden a dwa przepisy! A dodatkowo kolejna aranżacja grillowego stołu. Częstujcie się!

Przepis na pikantne skrzydełka z grilla:

Składniki:

  • 10 sztuk skrzydełek (około 1 kg)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek czosnkowej
  • Mieszanka przypraw:

po 1/3 łyżeczki:
  • tymianku
  • oregano
  • papryki słodkiej 
3/4 łyżeczki:
  • pieprzu kolorowego
  • łyżeczka chilli 
  • mieszanka soli morskiej z ziarenkami chilli



Sposób przygotowania:
Przygotowujemy własną mieszankę przypraw do grilla - do małego pojemniczka (np słoiczka) wsypujemy przygotowane przyprawy, szczelnie zamykamy i potrząsamy energicznie do całkowitego połączenia. 

Skrzydełka myjemy osuszamy i przekładamy do miski następnie posypujemy przygotowaną mieszanką przypraw i polewamy czosnkową oliwą z oliwek (można użyć zwykłej a 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego dodać do przypraw). Całość nacieramy i odstawiamy na około godzinę aby miało czas się przegryźć.

Po tym czasie skrzydełka przekładamy na rozgrzanego grilla i grillujemy około 30 minut co jakiś czas odwracając aby się nie przypaliły.

W tym czasie przygotowujemy sałatkę.

Przepis na lekką sałatkę na grilla z ricottą

Składniki:
  • 1/2 sałaty lodowej
  • 2 pomidory
  • 1/2 szklanki truskawek
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 1/2 opakowania ricotty
  • sól, pieprz kolorowy, ząbek czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • garść listków mięty
Sposób przygotowania:
Warzywa myjemy i osuszamy.
Sałatę kroimy na niewielkie kawałki, wrzucamy do miski. 

Ogórki obieramy i kroimy również na cienkie plasterki, dodajemy truskawki i pomidorki pokrojone na ćwiartki. Wszystkie składniki przerzucamy do miski z sałatą. Mieszamy. Za pomocą dwóch małych łyżeczek nakładamy na wierzch serek ricotta tworząc małe kulki. Następnie sałatkę posypujemy ziarenkami chilli i kolorowym pieprzem. Całość polewamy oliwą z oliwek wymieszaną z łyżeczką cytryny i ząbkiem czosnku. Dodajemy liście mięty.
Smacznego!

Tak jak już wspomniałam, do sesji wykorzystałam kolorową kolekcję (a dokładnie czarną) ze sklepu kupszklo.plPoza miskami czy kubkami możecie odnaleźć na ich stronie również przybory kuchenne, lampy a nawet dizajnerskie konewki. Ja wybrałam sobie kilka fajnych rzeczy, może Wam również wpadnie coś w oko? 




Post zawiera lokowanie produktu :)








Komentarze

  1. Nominowałam Cię do Libster Award, po więcej informacji zapraszam do mnie http://ugotuj-z-marta.blogspot.com/2015/08/libster-award-nominacja.html pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!