Domowe Ciastka XXL


Jakiś czas temu (chyba na jakiejś imprezie) jadłam bardzo smaczne, kruche i wielkie (!) ciasteczka z kawałkami czekolady. Smakiem przypominały pieguski, ale wyglądem amerykańskie ciasteczka. Pomyślałam, że jakoś nie widzi mi się płacić tyle za kilka ciastek (cena była dość wysoka) dlatego postanowiłam przygotować je sama w domu. Zadanie nie należało do najprostszych, ponieważ, nigdzie w sieci nie było, podobnego przepisu, a ja miałam straszną ochotę je zrobić, dlatego niewiele myśląc, popatrzyłam na skład podany na opakowaniu i spróbowałam je zrobić. Za pierwszym razem nic z nich nie wyszło - to znaczy nie nic! Były pyszne, tylko nie takie jak te ze sklepu. Druga próba była już dużo lepsza. Ciastka wyszły chrupiące, bardzo czekoladowe z mleczną nutą. Żeby smakowały identycznie, prawdopodobnie nie powinno się dodawać żółtka - mi jednak w takim wydaniu smakują najlepiej. Przepis jest prosty, szybki i na prawdę przyjemny dla wszystkich - i tych którzy w kuchni czują się jak ryba w wodzie i tych, którzy na co dzień omijają ją szerokim łukiem. Dlatego polecam ten przepis wszystkim smakoszom słodkości. Psst. ciastka można przechowywać w szczelnym pojemniku przez kilka dni, ale po co, jak można zrobić nowe? :)


Składniki:
  • 120 g masła
  • 100 g cukru
  • 240 g mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka w proszku
  • 200 g mlecznej/gorzkiej czekolady
  • żółtko
  • łyżka mleka
  • 2 łyżki wody

Sposób przygotowania:
Masło z cukrem ucieramy, dodajemy mleko w proszku, żółtko, wodę i mleko.
Czekoladę drobno siekamy i mieszamy razem z mąką pszenną, dodając ją stopniowo do masy maślanej.

Z przygotowanego ciasta za pomocą łyżeczki wykładamy na blachę do pieczenia kulki które spłaszczamy łyżką zwilżoną wodą.  

Tak przygotowane ciasteczka wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180`C na około 8-10 minut.
Studzimy  na blaszce.
Podajemy z szklanką zimnego mleka.
Smacznego!





Komentarze

  1. Spisałam sobie już przepis;] będą z owocami goi.

    Pozdrowienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :)

    Zapraszam do mnie!
    Dziś kotleciki z kalafiora :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!