Czekoladowa babka piaskowa



Pamiętam, że dawno, dawno temu na wiosenne święta przygotowywałam moją ulubioną babkę piaskową. Zachwycałam się nie tylko jej wyglądem ale również smakiem. Krucha babka na zewnątrz, w środku zaś lekko wilgotna i hmm piaskowa? Nie wiem jak inaczej opisać jej smak. Robiliście kiedyś sami babkę piaskową? (Nie mówię o takiej z proszku :) - miałam również kiedyś z taką do czynienia, nie polecam). W tym roku na moim Wielkanocnym stole pojawią się różne wypieki, ale między innymi znajdzie się na nim ta babka, mega czekoladowa. Mi bardzo smakowała. Mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu, zapraszam na Czekoladową babkę piaskową. 

Składniki na czekoladową babkę piaskową:
  • 200 g mąki pszennej
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 żółtek
  • 6 białek
  • 225 g masła
  • 2 łyżeczki ekstraktu pomarańczowego
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 100 g cukru pudru
  • +50 g czekolady mlecznej

Sposób przygotowania czekoladowej babki piaskowej:

Obie mąki wsypujemy do miski, przesiewamy i mieszamy razem z proszkiem do pieczenia.
Białka ubijamy na sztywno.

W drugiej misce ucieramy miękkie masło razem z żółtkami. Następnie do masy dodajemy ekstrakt pomarańczowy. Do przygotowanej masy dodajemy ubite białka, które łączymy na przemian z wcześniej wymieszaną mąką. Na koniec dosypujemy cukier puder i rozpuszczoną i ostudzoną czekoladę.

Ciasto przekładamy do wysmarowanej masłem i podsypanej mąką pszenną formy na babkę. Wstawiamy do nagrzanego do 175`C piekarnika i pieczemy około 25 minut, następnie temperaturę podwyższamy do 200`C i pieczemy jeszcze około 40 minut - do suchego patyczka.

Ostudzone ciasto polewamy rozpuszczoną mleczną czekoladą.
Smacznego!





Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!