Szarlotka z masłem orzechowym


"Domowa szarlotka? Klasyka w najlepszym wydaniu, najlepiej smakująca na ciepło z dodatkiem kremowych dodatków. Chociaż nie, cofam to. Najlepiej smakująca na zimno bez żadnych dodatków. W sumie? Nie ma złego momentu na dobrą, domową szarlotkę. :) W zależności od nastroju można ją zjeść bez względu na wszystko, w pracy , uczelni czy w domu. Tradycyjna - najlepsza. Czy aby na pewno? A próbowaliście taką z dodatkiem masła orzechowego? Jak nie to koniecznie spróbujcie w najbliższy weekend.  :)


Składniki:
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 420 g mąki pszennej
  • 2,5 łyżki masła orzechowego
  • 100 g cukru
  • 150 g masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 6 dużych jabłek
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżka cukru trzcinowego

Sposób przygotowania:
Do miski wsypujemy mąkę pszenną i kukurydzianą, dodajemy pokrojone na małe kawałki masło, wsypujemy cukier, wbijamy jajka i dodajemy maso orzechowe. Ciasto zagniatamy opuszkami palców tworząc małe okruszki.
2/3 ciasta wysypujemy do formy wyłożonej papierem do pieczenia - resztę odstawiamy. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika do 180`C i pieczemy około 15 minut do zarumienienia.

W tym czasie ścieramy na grubych oczkach jabłka, posypujemy cynamonem, dodajemy łyżkę cukru , mieszamy i odstawiamy.

Na lekko ostudzony blat wykładamy starte jabłka, które posypujemy resztą kruchego ciasta.
Ciasto ponownie wstawiamy do piekarnika i pieczemy jeszcze około 35 minut - do zarumienienia.
Ostudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!


Komentarze

  1. Z masłem orzechowym szarlotki jeszcze nie próbowałam. Wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłam i spróbowałam jest super, dodałam trochę kakao (1 łyzeczka karob) do posypki oraz nie posypałam cukrem pudrem (z powodu cukrzycy). Robi się bardzo szybko, na pewno znowu ją zrobię !!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!