Fish and Chips


Tęsknicie za latem? Ja już nie mogę się doczekać ciepłych, słonecznych dni i imprezowych wieczorów. A w te wakacje planuję ich całkiem sporo :) Szczególnie na planowanym już piątym kilkudniowym wypadzie na Eurotrip - tym razem zawitamy do Niemiec, Francji, Włoch, Słowacji, Chorwacji i oczywiście Czech, czy wpadniemy do Szwajcarii i na Węgry to się okaże. Poza Eurotripem po Zachodniej Europie, planujemy weekendowy wyjazd do Londynu - nigdy tam nie byliśmy (tam i w Portugalii ale to już nie w tym roku) a ja serio bardzo bym chciała pozwiedzać Wielką Brytanię :) Byliście kiedyś? Możecie coś polecić, może jakaś fajna knajpka, abo po prostu danie do wypróbowania? Mi z WB kojarzy się tradycyjne Fish and Chips - ciekawa jestem, czy rzeczywiście na każdym kroku, można napotkać w ulicznych knajpkach ten fast food - który, ja osobiście, jestem pewna polubiłabym od razu! Fish and Chips to typowe dla Londynu - uliczne danie, podawane w gazecie (ha! jak zobaczę to uwierzę :)) Na razie, swoje wyobrażania mogę przenieść jedynie do własnej kuchni i przygotować swój przepis.



Jak się domyślacie - po dość długim wprowadzeniu - dziś przepis na Fish and Chips - z tego co wyczytałam w sieci - tradycyjnie powinno być z dorszem, w piwnej panierce podawane z pieczonymi frytkami - no dobra, frytki powinny być smażone, ale ja wolę nie dodawać do nich zbędnego oleju, jak dla mnie lepsze są bez niego :) Obiad eM się spodobał - to fajna odskocznia od typowych w naszym domu, włoskich smaków, więc nic dziwnego :) To kto ma ochotę? :)



Składniki:
  • 140 g mąki
  • łyżka miodu
  • 150 ml piwa jeżynowego/malinowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól i pieprz
  • 400 g świeżego dorsza
  • olej rzepakowy do smażenia
  • frytki proste - karbowane są fajne, ale proste zdrowsze z wiadomych przyczyn - można zastąpić świeżymi ziemniakami
Sposób przygotowania:
Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia i mieszamy, następnie nalewamy piwo i miód i całość mieszamy.

Piekarnik nagrzewamy, wrzucamy pokrojone w paski ziemniaki, albo wcześniej przygotowane frytki. Ja zazwyczaj korzystam z kupnych - dobrej jakości. Pieczemy około 15 minut w 190`C.

Dorsza myjemy, osuszamy i kroimy na mniejsze kawałki.

Do rondelka wlewamy olej i podgrzewamy do około 180`C. Pokrojone kawałki ryby maczamy w cieście a następnie wrzucamy ostrożnie do oleju - małe porcje, aby olej nie stracił temperatury. Smażymy około 35-40 s z każdej strony.

Tradycyjnie podajemy frytki i rybę zawiniętą w gazetę z kawałkiem cytryny.
Choć w warunkach domowych, fish and chips można podać na talerzu.
Smacznego!









Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!