Krem mleczny


Są takie przepisy, które trzeba znać, potrawy, których trzeba spróbować, miejsca które trzeba zobaczyć. Choć ja wielu potraw jeszcze nie spróbowałam, wielu miejsc nie odwiedziłam (choć Europa Zachodnia powoli przestaje mieć przede mną tajemnice - byłam w każdym Państwie, ale nie w każdym mieście, to byłoby niemożliwe :) ) to przepisy staram się powoli poznawać i dzielić się nimi z Wami - oczywiście mówię o tych słodkich przepisach. Przepis na kruche ciasto, drożdżowe, parzone, bezowe, piaskowe, czekoladowe czy ucierane. Te znam już na pamięć. Za to przepisów na dodatki do ciast jest tak wiele, jak wiele jest osób je przygotowujących - trudno wszystkie poznać z dnia na dzień. Dziś na przykład mam dla Was przepis na krem mleczny. Bardzo prosty, a naprawdę bardzo smaczny, dlatego warto go poznać i z niego korzystać. Wystarczy połączenie mleka - a jakże, z cukrem i masłem - całość spoi mleko w proszku, dzięki któremu krem sztywnieje. I choć wszystko można robić na oko, podaję Wam przykładową porcję - starczy na udekorowanie około 6 babeczek.
Składniki:

  • 80 ml mleka
  • 50 g cukru waniliowego (najlepiej domowego z ziarenkami wanilii)
  • 100 g masła
  • 3/4 szklanki mleka w proszku

Sposób przygotowania:
Do miseczki wsypujemy cukier, zalewamy mlekiem i podgrzewamy w kąpieli wodnej albo w mikrofali.

Masło wrzucamy do miski i ucieramy, następnie stopniowo dolewamy mleko - stopniowo, aby masło się nie zważyło. Do tak przygotowanej masy wsypujemy mleko w proszku i miksujemy do momentu uzyskania jednolitej konsystencji.

Gotową masę wstawiamy do lodówki na około godzinę. Po tym czasie krem wykorzystujemy do przełożenia ciast, ciasteczek czy muffinów.
Smacznego!




Komentarze

  1. używam takiego do ciasta milky way:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe, takiego jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten krem wygląda tak ładnie, że pewnie zjadłabym go solo. :D
    Ale bym się przesłodziła! :)

    pozdrawiam, Olga

    OdpowiedzUsuń
  4. też bym go solo zjadła!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!