Tarta wiśniowo-malinowa

"Zrobiłam ją jakiś czas temu gdy miałam okazję przywieźć z działki bardzo dużą ilość wiśni. W trakcie przygotowywania dżemu naszła mnie ochota na ich wykorzystanie w czymś równie pysznym. Traf chciał, że miałam w lodówce wszystkie potrzebne składniki na kruche ciasto. Bez chwili namysłu zagniotłam ciacho i stworzyłam to dzieło. Fakt, że zjadłam je dopiero następnego dnia, sprawia, że najadłam się samym jej widokiem :) Zdecydowanie polecam każdemu miłośnikowi owocowych smaków! Zapraszam na tartę wiśniowo-malinową."

Składniki na kruche ciasto:
  • 250 g mąki
  • 100 g masła
  • 2 zółtka
  • 70 g cukru pudru
  • 2 łyżki cukru wailiowego
Składniki na masę wiśniową
  • 0,5 kg świeżych/mrożonych wiśni 
  • 4 łyżki cukru 
  • 2 łyżki żelatyny 
  • 1/4 szklanki wody 
Dodatkowo:
  • 500 ml śmietanki 30%
  • opakowanie świeżych malin ok. 500 g
Sposób przygotowania
Na stolnice wysypujemy mąkę, dodajemy pokrojone ma male kawałki masło.
Do małej miseczki wbijamy żółtka, dodajemy cukier i ubijamy tworząc kogiel mogiel. Do mąki dolewamy masę jajeczną i ugniatamy.Następnie wkładamy ciasto na 30 minut do lodówki.

Ciasto rozwałkowujemy i rozkładamy w tortownicy, lub wormie do tarty. Wkładamy do piekarnika na 15 minut na 180`C. Bądź do momentu zarumienienia się ciasta. Następnie odstawiamy do całkowitego ostudzenia.

W tym czasie przygotowujemy masę wiśniową
Do małego rondelka wrzucamy umyte i wydrylowane wiśnie i cukier, czekamy aż wszystko się ładnie rozpuści a owoce puszczą sok - gotujemy około  10 minut, następnie wlewamy rozpuszczoną w 1/4 szklanki żelatynę, mieszamy i odstawiamy do ostudzenia. (Aby masę szybciej ostudzić przelewamy ją do szklanego naczynia, włożonego do garnka z zimną wodą :))

Na gotowe kruche ciasto wylewamy masę wiśniową, następnie dokładnie rozprowadzamy ją po cieście. Następną warstwę przygotowujemy z ubitej wcześniej zimnej śmietanki śmietanki. 

Wierzch tarty dekorujemy świeżymi malinami. Wstawiamy do lodówki na około 3-4 godziny - ja zostawiłam na całą noc.
Smacznego!





Komentarze