Sernik na spodzie amaretto

 "Jestem w szoku jak długo w tym roku utrzymują się maliny! Są słodkie i piękne, choć dawno myślałam, że ich czas dawno minął. Jeżeli tak jak ja lubicie te małe cudeńka, mam dla Was coś pysznego! Fantastyczny, lekki, słodko kwaśny sernik z ciasteczkami amaretto. Słodycz kruchego spodu z ciasteczek i słodko kwaśny wierzch malinowy sprawiają, że na jednym kawałku na pewno się nie skończy. Przynajmniej ja nie mogłam się powstrzymać.  A jak będzie z Wami?"

Składniki:
  • opakowanie ciasteczek amaretto ok 150 - 200 g

Masa serowa:
  • 600 g sera białego twarogowego
  • 3 jaja
  • szklanka cukru
  • łyżka oleju rzepakowego
  • łyżka ekstraktu waniliowego
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 1,5 szklanki malin

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.
Ciastka układamy w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wolne miejsca wypełniamy pokruszonymi kawałkami ciasteczek amaretto.

Masa serowa:
Ser wrzucamy do malaksera i mielimy. Dodajemy ekstrakt waniliowy, mieszamy i odstawiamy.

Do drugiej miski wbijamy żółtka i miksujemy razem z cukrem na gładką masę, następnie do żółtek dodajemy łyżkę oleju, łączymy. Kolejnym krokiem jest wymieszanie żółtek razem z masą serową. Do przygotowanej masy dosypujemy budyń waniliowy i mąkę - mieszamy.

W oddzielnej misce ubijamy białka na sztywną, puszystą pianę, a następnie partiami dodajemy do masy serowej.

Do przygotowanej tortownicy wylewamy ciasto. Na wierzchu układamy maliny, tak aby pokryły większą część ciasta.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy do złotego koloru - około 30 minut.

Studzimy w piekarniku, następnie wstawiamy do lodówki do całkowitego wystudzenia.
Smacznego!



Komentarze

  1. mi, sernikoholiczce na pewno też byłoby się powstrzymać przed kolejnym kawałkiem :) sernik wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!