Placek brzoskwiniowy

"Weekendowa laba - czasem tak bardzo potrzebna, aby naładować wewnętrzne akumulatory. W trakcie tego tygodnia, układałam terakotę, sprzątałam ogród, dekorowałam ogród, wydawałam pieniądze których nie mam ;) i piekłam. Szczerze powiedziawszy, wszystko - bez wyjątku sprawiało mi radość. Jedynie trochę sił brakowało, a chciało się więcej i więcej. Ale dzień jest dla mnie zdecydowanie za krótki. Przynajmniej w kuchni można się wyrobić - no chyba, że mówimy o cieście drożdżowym czy ekskluzywnych tortach - przy tym czasu zawsze braknie. Dziś smaczne, owocowe ciasto. Za sprawą jogurtu ciasto wychodzi cięższe, jeżeli jednak pominiecie ten składnik, lub zastąpicie go mlekiem - ciasto wyjdzie bardzo puszyste. Zapraszam na letni Placek brzoskwiniowy."

Składniki:

  • 5 jaj
  • 160 g cukru
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku
  • 1/3 szklanki jogurtu - można zamienić na mleko, wtedy ciasto wyjdzie lżejsze :)
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • Pół szklanki oleju rzepakowego
Sposób przygotowania:
Do wysokiej miski wbijamy jajka, ubijamy je z dodatkiem cukru  i cukru waniliowego na najwyższych obrotach do momentu podwojenia objętości, następnie dolewamy olej i dalej miksujemy.  Do tak przygotowanej masy dolewamy jogurt i wymieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia.

Brzoskwinie myjemy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.
Do wyłożonej papierem do pieczenia dużej prostokątnej formy przekładamy ciasto, na jego wierzch wykładamy równomiernie po całym cieście wcześniej pokrojone brzoskwinie.

Ciasto pieczemy w rozgrzanym do 180`C piekarniku przez około 35-40 minut. Studzimy w piekarniku - ja tę czynność pominęłam :)
Ostudzone posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!








Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!