Napój arbuzowy

"Już za chwilę, już za momencik znajdę się nad polskim morzem i co wtedy? Opalanie, zabawa, pływanie i jedzenie. Hallo, o czymś zapomniałam! Picie, dużo picia, bo w upały nie wolno nam o tym zapomnieć. Ale co pić, jak znudziła się nam ta klasyczna woda, czy popularne napoje chłodzące? Czas wymyślić coś nowego. Sieć aż huczy od nowych pomysłów, wystarczy dobrać dla siebie ten ulubiony. Ja swoje inspiracje jak zwykle zaczerpnęłam ze zdjęć. Jeżeli zdjęcie mi się podoba, staram się stworzyć coś podobnego, nie do końca z tych samych składników. Wolę wybrać takie które mi bardziej pasują i które lubię. I wtedy przychodzi czas na eksperymentowanie! A oto co mi wyszło. Zapraszam na napój arbuzowy!"

Składniki na 2 porcje:
  • 1/4  średniego słodkiego arbuza*
  • 10 kostek lodu
  • 0,5 l wody gazowanej lub gazowanego napoju cytrynowego np. Sprite
Sposób przygotowania:
Napoje wstawiamy do lodówki na około 2 godziny. 
Po tym czasie do szerokiej szklanki wrzucamy kostki lodu.

Następnie za pomocą łyżeczki do melonów wydrążamy kulki tak, aby zapełnić 1/3 - 1/2 szklanki- w miarę możliwości,  z kulek wyrzucamy pestki. Całość zalewamy wodą gazowaną lub napojem cytrynowym.

Podajemy na zimno.
Na zdrowie!

*Podobno aby poznać czy nie przekrojony arbuz jest słodki, należy go 'puknąć' :) Jeżeli wyda pusty, głośny odgłos, oznacza to, że jest dojrzały i słodki. Jeżeli znajdziecie całego arbuza z suchym ogonkiem, również śmiało możecie go kupić :) Jeżeli jednak obawiacie się, że Wam się nie uda, kupujcie już przekrojone owoce. Powinny być bardzo czerwone i soczyste. 




Komentarze