Mini batoniki owsiane

"Wakacje zbliżają się ku końcowi, co wcale mnie nie cieszy. Niebawem drzewa się ozłocą, a temperatury spadną i to chyba boli mnie najbardziej :) Z końcem lata przychodzi szkoła, a z nią smakołyki la dzieciaków pakowane na drugie śniadanie. Pamiętam jeszcze jak sama dzieckiem byłam (w sumie nadal się nim czuje :)) i lubiłam zjadać na długiej przerwie batoniki - wtedy jeszcze nawet nie myślałam, że pieczenie pochłonie mnie bez reszty i będę sobie takie batoniki przygotowywać sama. Dziś mini batoniki, ciasteczka owsiane. Idealne na jeden gryz w trakcie przerwy w szkole czy pracy. Autobusie czy samochodzie. Częstujcie się!

Składniki:
  • 3/4 szklanki otrąb owsianych
  • 1/2 szklanki otrąb pszennych
  • 1/3 szklanki słonecznika
  • szklanka ryżu preparowanego
  • 1/2 szklanki orzechów ziemnych
  • łyżka mąki
  • łyżka maku
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki płatków ryżowych
  • garść suszonej żurawiny
  • szklanka mleka + 100 g cukru
  • 3 łyżki oleju
Sposób przygotowania:
Do małego rondelka wlewamy mleko, dodajemy cukier i gotujemy do jego roztopienia, następnie mleko zdejmujemy z ognia i odstawiamy do przestudzenia.

Do dużej miski wsypujemy pokrojone orzechy i ryż preparowany, następnie resztę składników i mieszamy. Jeżeli korzystacie w kuchni z blendera, możecie za jego pomocą ( lub za pomocą malaksera) wszystko zmiksować na drobniejsze kawałki.

Do suchych składników, dolewamy mleko i olej i wszystko mieszamy.

Całość przekładamy do dużej prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia. Masę wyrównujemy i lekko ugniatamy za pomocą zwilżonej łyżki lub łopatki.

Wstawiamy do rozgrzanego do 180`C piekarnika i pieczemy około 12 minut - lub do uzyskania złotego koloru. Studzimy w formie.

Po około 10 minutach gotowe ciasto kroimy na mniejsze kawałki tworząc małe batoniki.
Przechowujemy w szczelnym pojemniku do kilku dni.
Smacznego!



Komentarze