Aksamitne serniczki z malinami

"Ostatnia niedziela wakacji szkolnych. Co dla mnie oznacza powrót do pracy - nie, nie pracuję jako nauczycielka - choć mam do tego prawo :) Wracam do dziecięcych animacji i prowadzenia dla nich urodzin :). Pozostaje mi więc odpoczywać jak najdłużej - to znaczy dziś, bo od  jutra wracam do remontowania mieszkania. Nie są to dla mnie zbyt relaksujące wakacje, ale nie narzekam. Relax jak zwykle odnajduję w  kuchni i podczas spotkań ze znajomymi. Na przykład dzisiejsze serniczki przygotowałam na wczorajszy piknik Warszawskich Blogerów Kulinarnych. Co zawsze oznacza same pyszności, dobrą zabawę i ciekawe rozmowy. Przygotowałam kilka propozycji, nigdy nie wiem ile powinnam przygotować, aby trafić w gusta każdego. Jedną z nich były te aksamitne serniczki z malinami. Idealny piknikowy deser, nadający się również na inne okazje. Jak się Wam podobają?"

Składniki:
  • 600 g białego sera
  • 6 łyżek śmietanki 30 %
  • łyżka ekstraktu goździkowego
  • łyżka oliwy orzechowej
  • jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • szklanka malin (ok 3 szt na babeczkę)
Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzewamy do 200`C.
Do miski wrzucamy ser i miksujemy na gładką masę, następnie dodajemy śmietankę i jajko i dalej miksujemy. Kolejnym krokiem jest dodanie ekstraktu goździkowego i oliwy orzechowej.

Pod koniec miksowania dosypujemy mąkę i mieszamy.

Masę serową przekładamy do foremki na babeczki wyłożonej papilotkami. Na wierzch każdej babeczki układamy kilka sztuk malin. Wstawiamy do piekarnika i zmniejszamy temperaturę do 130`C.
Pieczemy około 35 minut.

Studzimy w formie, następnie wstawiamy do lodówki na kilka godzin (można zostawić je na całą noc).

Podajemy na zimno.
Smacznego!



Komentarze