Waniliowa kawa mrożona


Na te upały, idealnie nadaje się kawa mrożona. Jest przecież taka leciutka, mocno aromatyczna i zimna. I choć jestem pewna, że przepisów na tę idealną kawę jest z milion (bo przecież każdy ma swój), ja również mam ulubiony, sprawdzony, najsmaczniejszy. Tak naprawdę  cały smak zależy od kawy jaką użyjemy. Arabika czy robusta? A może Liberika? Mielona czy rozpuszczalna? To wszystko ma znaczenie.  Te drobne szczegóły zmieniają smak. W mim domu rozpuszczalnej kawy nie znajdziecie, fakt, nie zawsze mielę ziarno sama, ale zawsze wybieram jeden gatunek - arabika - jest delikatna i aromatyczna w przeciwieństwie do kwaskowatej robusty.  Aby jednak Was nie zanudzać teorią, zaproszę na moją ulubioną waniliową kawę mrożoną. 

Składniki
  • 150 ml mleka 3,2%
  • kieliszek espresso ( u mnie z ekspresu ciśnieniowego)
  • 3-4 kostki lodu
  • kulka lodów waniliowych
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
Sposób przygotowania:
Do blendera wrzucamy kostki lodu, zalewamy to gorącym espresso, dodajemy lody.

Całość zalewamy mlekiem i ekstraktem waniliowym. Miksujemy na najwyższych obrotach około 2 minut.

Po tym czasie przelewamy o wysokich szklanek. Wierzch możemy udekorować bitą śmietaną i posypać cukrem waniliowym/ czekoladą.
Na zdrowie!

Komentarze