Sałatka szpinakowo-szparagowa z pestkami moreli

"Jedliście kiedyś pestki moreli? Gdy zobaczyłam je w sklepie byłam przekonana, że to migdał - dwa razy tańczy migdał. Ale nie, lekko kwaskowaty, cierpki trochę jak ziarno kakaowca, choć soczysty jak migdał. Nadaje się do sałatek jako dodatek, jako składnik ciasta i do jedzenia od tak. Ja wykorzystałam go w sałatce bardzo wiosennej z truskawkami, świeżym szpinakiem i szparagami. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu."

Składniki:

  • garść rukoli
  • garść świeżego szpinaku
  • garść mieszanki sałat - greckiej, lodowej, masłowej
  • 5-6 truskawek
  • 5 zielonych szparagów
  • mała garść orzechów laskowych i włoskich
  • kilka pestek moreli
  • garść suszonej żurawiny

dressing:

  • dwie łyżeczki miodu gryczanego
  • 1,5 łyżki octu balsamicznego
  • 5 łyżek oliwy
  • sól

Sposób przygotowania:
Sałaty myjemy, rwiemy na mniejsze kawałki. Liście szpinaku myjemy i dorzucamy - gdy są zbyt duże rwiemy. Mieszamy.

Truskawki myjemy, odrywamy szypułki i kroimy na połówki.

Szparagi myjemy, odłamujemy końcówki i wrzucamy do osolonej wody z dodatkiem cukru. Gotujemy około 5 minut. Po tym czasie szparagi wyławiamy i wrzucamy do miski z zimną wodą

Orzechy i suszone pestki moreli miażdżymy i kroimy na małe kawałki, posypujemy nimi sałatę, na wierzchu układamy szparagi.

Przygotowujemy dressing.
Do shakera/zamkniętego słoika wlewamy oliwę z oliwek, ocet i miód. Doprawiamy solą i wstrząsamy.
Przygotowaną sałatkę polewamy dressingiem.
Smacznego!





Komentarze

  1. Fajna, lekka sałatka. :) Myślę, że podbiłaby niejeden wieczorek z dziewczynami! Muszę ją wypróbować.
    http://dariawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pestkami moreli...? Zaciekawiłaś mnie tą sałatką:)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę koniecznie wypróbować te pestki moreli :)...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!