Krucha tarta biszkoptowa z czereśniami

"Sposób na odpoczynek? Dla mnie jest to zdecydowanie chwila dla mnie, możliwość wewnętrznej regeneracji i relaks z bliskimi. Ważne, żeby nie było tej otoczki presji czasu i jakiegoś dziwnego niepokoju. Mój odpoczynek rozpocznie się w połowie lipca i będzie trwać do końca sierpnia. Wtedy to będę miała prawdziwe wakacje, takie jak w szkole. To zasługa mojej branży, dzieci którymi się opiekuję też mają wolne, więc ja korzystam :) Zajmę się na całego kończeniem mojego mieszkanka, ale zanim to nastąpi będę zajmować się czereśniami. A dokładnie ich zrywaniem. Dziś po raz ostatni w tym sezonie jadę bawić się z dziećmi, jutro jeszcze czekają na mnie warsztaty kulinarne dla dzieci, następnie dwa tygodnie czereśni, które w sumie też są fajne, bo czas spędzam na słońcu i powietrzu :) I wakacje! Co do czereśni, przygotowałam dla Was kolejną owocową propozycję. Krucha tarta biszkoptowa z czereśniami. Jest cudownie lekko, krucha, słodka i soczysta. Macie ochotę?"



Składniki:
kruche ciasto:
  • 2 żółtka
  • jajko
  • 150 g masła
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 100 g cukru
masa biszkoptowa:
  • 2 jajka
  • pół szklanki cukru
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 łyżki mleka
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
dodatkowo:
  • 2 szklanki wydrążonych czereśni
  • cukier puder do posypania ciasta
Sposób przygotowania:


Przygotowujemy kruche ciasto
Do miski wbijamy jajka, dodajemy żółtka, dosypujemy cukier i mieszamy. Gdy masa się ze sobą połączy dodajemy masło i dalej ucieramy.

Do tak przygotowanej masy dosypujemy mąkę i ugniatamy. Przygotowane ciasto zawijamy w folie spożywczą i wstawiamy do lodówki na około godzinę. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy i układamy w formie na tartę. Wstawiamy do rozgrzanego do 180`C piekarnika na 10-14 minut.

Przygotowujemy masę biszkoptową:
Do wysokiej miski wbijamy jajka, dodajemy cukier, mleko i ekstrakt i ucieramy, pod koniec ubijania dosypujemy mąkę i mieszamy łyżką.

Gdy ciasto się zarumieni, wyjmujemy je, a następnie układamy na jego wierzchu umyte i wydrążone czereśnie. Całość zalewamy gotową masą jajeczną, a następnie wstawiamy do rozgrzanego do 180`C i pieczemy 30 minut.

Studzimy w formie, ostudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!






Komentarze