Omlet jagodowy

"3 Maja. W moim domu to nie tylko święto narodowe, ale również święto rodzinne. Tego jednego dnia świętujemy imieniny mojej Mamy, imieniny mojej Babci, urodziny mojej Babci i mojej Mamy, a także imieniny mojego Dziadka. Musicie przyznać, że jest co świętować! Poza majowymi spotkaniami z przyjaciółmi, zawsze znajdujemy czas, na spotkanie w gronie rodzinnym, tym samym, przez ten jeden dzień odpuszczamy sobie grillowanie i zasiadamy przy bogato zastawionym stole. Dziś będzie tak samo. Po parodniowym wyjeździe na Mazury, dziś, razem z rodziną, będziemy celebrować nasze małe święto. Ale zanim to nastąpi zaproszę Was na słodkie, lekkie, owocowe śniadanie. Zapraszam na Omlet jagodowy. Pycha!"

Składniki:
  • 3 jajka
  • pół szklanki jagód
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki mleka
  • masło do smażenia (plus łyżeczka oleju)
  • cukier puder do posypania
Sposób przygotowania:
Białka oddzielamy od żółtek,  przelewamy  do miski, ubijamy na sztywno. Do ubitej piany dodajemy żółtka i mieszamy łyżką. Następnym krokiem jest dodanie przesianej mąki i mleka. Gdy masa się połączy dodajemy jagody.

Wszystko delikatnie mieszamy. Patelnię rozgrzewamy, wrzucamy na nią troszkę masła i wlewamy łyżeczkę  oleju. Na patelnię wlewamy kilka łyżek masy i smażymy małe placuszki.
Po około 2 minutach przekładamy delikatnie omlet na drugą stronę i smażymy jeszcze trochę.

Podajemy posypane cukrem pudrem! 
Smacznego!





Komentarze

  1. Taki omlet musi się udać :) Jak mam problemy z przewracaniem jednego dużego, tak placuszkowa wersja tego śniadaniowego przysmaku jest o wiele łatwiejsza do przygotowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to prawda! Takie placuszki są dużo prostsze!

      Usuń
  2. czy mogę się wprosić na takie śniadanie? :]

    OdpowiedzUsuń
  3. chętnie bym zjadła coś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile ja bym dała za jagody!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nie mogę doczekąć się sezonu na jagody! Świetne te Twoje placuszkowe omlety :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!