Pudding bananowo-jabłkowy


"Czy macie jakieś ulubione dania z dzieciństwa? Ja ostatnio tak sobie nad tym myślałam i doszłam do wniosku, że trudno mi określić taki jeden ulubiony. Macie tak samo, czy tylko ja mam z tym problem? Dziś przygotowałam przepis, który zdecydowanie kojarzy mi się z dzieciństwem. Pudding bananowo-jabłkowy - bo o nim właśnie dziś będzie, jest mocno aromatyczny i pożywny, łatwo namówić maluchy do jedzenia go, równie często co osoby starsze. A Wy? Macie ochotę na ten pudding?"

Składniki na 2 porcje:
  • szklanka ryżu
  • 2 szklanki mleka
  • łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • łyzka ekstraktu waniliwoego
  • 3 jabłka
  • banan
  • 4 łyżki śmietany
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka cukru

Sposób przygotowania:
Do rondelka wlewamy mleko, wsypujemy ryż i cukier. Gotujemy przez 20 minut co jakiś czas mieszając, aby ryż nie przywarł do dna.

W tym czasie obieramy jabłka, kroimy na male kwadraciki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię. To samo robimy z bananem. Całość zalewamy 1/4 szklanki wody i łyżką ekstraktu waniliowego i dusimy pod przykryciem około 10 minut.

Do wysokiego naczynia przelewamy jogurt naturalny i śmietanę, mieszamy, a następnie dodajemy łyżeczkę cukru.

Ugotowany pudding przekładamy do małej miseczki a następnie wykładamy na talerz ( tak jak babki z piasku :)). Ryż polewamy sosem śmietanowym, na który wykładamy około 2-3 łyżek duszonych owoców.

Dekorujemy listkiem mięty, podajemy na ciepło.
Smacznego!




Komentarze

  1. Niebo w gębie :) Na miniaturce przypominał mi panna cottę, ale taki ryż musi być niemniej dobry!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaszka manna :) Ale taki pudding też bym wsunęła :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!