Lodowe kanapki śmietankowe z truskawkami


"Nareszcie do Polski zawitała ta jakże wyczekiwana i upragniona ciepła wiosna! Każdą wolną chwilę chciałbym spędzać na zewnątrz! Szkoda, że jest to tak rzadkie! Mimo wszystko cieszę się tymi momentami i zaczynam się mentalnie nastawiać na lato - choć niestety doczytałam się, że ma być ono w tym roku wyjątkowo deszczowe. Mając to na uwadze, i się tym wcale na razie nie przejmując, chcę Wam dziś zaproponować coś bardzo letniego i w ciepłe dni bardzo popularnego. Mówię tu, o lodach! Choć w sumie lody o za dużo powiedziane. Gdy byłam dzieckiem bardzo lubiłam dwa typy lodów - rożki i kanapki lodowe. dziś przygotowałam dla Was tą drugą propozycję - Lodowe kanapki śmietankowe z truskawkami! Śmietankowy smak i słodycz truskawek są według mnie idealną kompozycją na ciepłe dni. To co, też chcecie już lato?"

Składniki:


  • 2 duże kwadratowe wafle (25 x 25)
  • 400 ml śmietanki kremówki - 30%
  • 3 łyżki cukru waniliowego
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 200 g truskawek

Sposób przygotowania:
Oba wafle kroimy na mniejsze prostokątne kawałki - u mnie 24 sztuki.

Do wysokiego naczynia przelewamy schłodzoną śmietankę, dodajemy cukier i ubijamy na sztywno. Następnie do ubitej śmietanki dodajemy ekstrakt waniliowy i ostrożnie mieszamy. Tak przygotowana śmietankę, ostawiamy do lodówki na około 30 minut.

W tym czasie myjemy truskawki, odrywamy szypułki i kroimy na cienkie plasterki.

Na połowę pokrojonych wafli nakładamy około 1 łyżkę śmietany i kilka plasterków truskawek, następnie przykrywamy je drugą  połową wafli posmarowaną podobną ilością śmietany. Lekko przygniatamy.

Gotowe kanapki zawijamy w folię aluminiową i wstawiamy do lodówki na około 2-3 godziny.
Smacznego!




Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!