Marmurkowa baba z białek

Marmurkowa baba z białek

"Odliczam dni do wiosny! I do świąt oczywiście :) Wszystko przychodzi mi łatwiej gdy świeci słońce i jest ciepło. I lepiej mi się pracuje i przyjemniej uczy i dużo więcej energii mam między innymi na pieczenie. Czego chcieć więcej jak nie ciepłej polskiej wiosny? Może niektórym brakuje do szczęścia jeszcze odrobiny słodyczy - ale i to mogę Wam załatwić. Dzisiaj przygotowałam dla Was kolejną Wielkanocną propozycję - Marmurkową babę z białek. Do tego na oleju! Babka wychodzi mięciutka, lekko chrupiąca z wierzchu i wilgotna w środku. Wisienką na torcie jest w tym wypadku intensywny kolor babki. Prawdziwie marmurkowy :) Nic, tylko sięgać po następny kawałek, choć w święta nie jest to wcale takie proste!"

Składniki:

  • 5 białek
  • 130 g cukru
  • 125 ml oleju rzepakowego 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g mąki
  • 1,5 łyżki kakao

Sposób przygotowania
Do miski wlewamy białka i ubijamy na sztywno, następnie dodajemy cukier i dalej ubijamy. Do masy dodajemy olej, mieszamy. 

W drugiej misce przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia - mieszamy, a następnie dodajemy do białek. Lekko łączymy za pomocą łyżki albo szpatułki. 

Ciasto dzielimy na pół - do jednej dodajemy kakao, drugie pozostawiamy bez zmian. Przekładamy do blaszki wysmarowanej olejem i posypanej mąką/bułką tarta. Wylewamy raz łyżkę białego, raz ciemnego ciasta, aż do wyczerpania masy.

Pieczemy około 30 minut w 170`C
Smacznego!









Komentarze

  1. Zazdroszczę słońca, bo u mnie szaro i buro..

    OdpowiedzUsuń
  2. też nie mam za dużo słońca a mnie jeszcze śniegiem straszą. Piękna babka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuje za super przepis :) wyszła mi pyszna babeczka z białek, z których nie wiedziałam co wymyśleć :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!