Muffiny czekoladowe z czokonadzieniem

"Jadę dziś na ostatni w tej sesji egzamin - w sumie jest to poprawka, ale mimo wszystko ostatni raz wpadam na uczelnie przed feriami, niezależnie od wyniku. Czuję w głowię pustkę, ale przynajmniej żołądek pełny, i Lunch Box również jest wypełniony po brzegi. W sobotę świętowaliśmy w moim domu okrągły jubileusz mojego Taty i zamiast się uczyć szykowałam obiad i deser :) Przynajmniej to mi się udało :) Mam nadzieję, że z egzaminem pójdzie równie dobrze. Kiedy intensywnie pracuję, mój organizm domaga się dawki energii prosząc mnie o czekoladę :) Zazwyczaj w takich sytuacjach łapię po prostu kawałek mlecznej, albo gorzkiej słodyczy i jestem zadowolona, ale tym razem postanowiłam upiec muffiny z czekoladowym wnętrzem. Wyszło... <3 sami oceńcie :)"

Składniki:
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 1,5 szklanki mleka
  • 3 łyżki kakao
  • 330 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 g margaryny
  • masa czekoladowa (np. Nutella)
Sposób przygotowania:
Jajka ubijamy mikserem razem z cukrem, dodajemy mleko i rozpuszczoną, ostudzoną margarynę.

W drugiej misce łączymy przesianą mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia.  Następnie przesypujemy suche składniki do mokrych i mieszamy - tylko do połączenia się składników. 

Ciasto przekładamy do foremek na muffiny wyłożonych papilotkami tylko do połowy wysokości. Do każdej babeczki na środek dodajemy około pół łyżeczki masy czekoladowej, a następnie zalewamy ponownie wyrobionym ciastem.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 190`C około 15-20 minut. Studzimy na kratce.
Smacznego!


Komentarze