Ciasto cytrynowo-waniliowe


"Kolejny tydzień ferii. Do tego tydzień ze świętem zakochanych :) Zapowiada się bardzo fajnie! Nie wiem dlaczego, ale powoli w mojej głowie zaczynają się pojawiać pomysły na Wielkanoc. Wiem, że to trochę  za wcześnie, wydaję mi się, że jest to spowodowane moja tęsknotą za wiosną. Wiecie, lubię śnieg, chociaż lubię też, gdy nie muszę się codziennie bawić w odśnieżanie mojego samochodu. Mogłoby już zrobić się cieplej! Żeby to jakoś przyspieszyć chyba powinnam pomyśleć o zmianie wystroju bloga :) Fan Page już się lekko przemienił, jest bardziej wiosenny, jak się Wam podoba? Dzisiejszy post też jest jakiś taki bardziej wiosenny, mam dla Was lekkie cytrynowo-waniliowe ciasto. Dobre do wypróbowania na czwartkowe święto! Spróbujcie!"

Składniki:
  • 3 żółtka
  • 3 białka
  • szklanka cukru
  • 2 łyżki cukru z kawałkami wanilii
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • 300 g mąki
  • 100 g masła

 Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.
Masło rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia. 


Białka ubijamy na sztywna piane, dodajemy cukier i cukier waniliowy i dalej ubijamy. Do gotowej masy dodajemy żółtka i otartą skórkę z jednej cytryny - lekko mieszamy.

Mąkę przesiewamy i dodajemy do ciasta na przemian z rozpuszczonym masłem. Masę mieszamy łyżką, a następnie przelewamy do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia - może być również forma keksowa. 

Pieczemy około 30 minut - studzimy na kratce.
Smacznego!

 




Komentarze

  1. Moje smaki. Pycha! I jakie cudne tulipany! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za Twoich zdjęciach już widać wiosnę za, którą już tęsknię. A ciasto jest też takie lekkie wiosenne:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!