Paczki Hiszpańskie zwane Wiedeńskimi

" No i po egzaminach! Oj, dobra został mi jeszcze jeden, poprawkowy, ale to dopiero w poniedziałek. Teraz zaczynam myśleć o urodzinach mojego Taty. Okrągła 50, więc trzeba to uczcić :) Nawet dwa razy! Zaraz zabieram się za pieczenie ciastek, ciast i biszkoptów. Składniki już kupiłam, dlatego pozostaje mi się wziąć do pracy, ale zanim to nastąpi zaproszę Was na coś mocno tuczącego - w końcu wielkimi krokami zbliża się Tłusty Czwartek. W tamtym toku, szykowałam tradycyjne mini pączusie, w tym roku zaproponuje Wam Pączki Hiszpańskie (zwane również wiedeńskimi). Należą one chyba do moich ulubionych przysmaków, a jak jest z Wami? Lubicie ten rodzaj słodkości? Zapraszam na Pączki Hiszpańskie."

Składniki:
  • 170 g margaryny (około 2/3 kostki)
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki wody
  • 6 jaj

dodatkowo:

  • szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki wody/syropu pomarańczowego
  • olej do smażenia
Sposób przygotowania:
Do rondelka przelewamy wodę i wrzucamy kawałki margaryny, gdy się rozpuści wsypujemy mąkę i mieszamy do momentu aż ciasto zacznie odchodzić od ścianek.


Gotowe ciasto ostawiamy do ostygnięcia, po tym czasie dodajemy kolejno po jednym jajku intensywnie mieszając ( można to zrobić za pomocą miksera, albo robota kuchennego). Przygotowujemy pergaminowe papierki w kształcie kwadratów (10 x 10) na które wyciskamy pączki za pomocą szprycy z końcówką w kształcie dużej gwiazdki.

Smażymy w tłuszczu rozgrzanym do 180`C wrzucając kolejno każdy pączek papierem do góry. Po około minucie należy zsunąć papier. Smażymy około 4 minut z każdej strony. Odsączać na kratce wyłożonej bibułką. Ostudzone ciastka polukrować.
Smacznego!


Komentarze

  1. ja jeszcze przed egzaminami...
    A co do pączusiów - U nas mówi się na nie 'gniazdka' ;) Mogłabym je jeść kilogramami :))

    OdpowiedzUsuń
  2. składniki trochę podobne jak przy cieście ptysiowym, chyba spróbuję takich pączków bo nigdy nie jadłam nic takiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj! Tak, robi się dokładanie tak samo jak ciasto ptysiowe. Może dlatego tak je lubię?

      Usuń
  3. Śliczne i apetyczne :) A do smażenia najlepszy jest olej rzepakowy, bo się nie przypala i dobrze się odsącza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :) Mam nadzieję, że znajdę chwilkę żeby je zrobić i w tłusty czwartek zagoszczą na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie pączki. Twoje wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio robilam je i jadlam w tamtym roku..musze to nadrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Są absolutnie przepyszne!
    Niestety ostatnio strasznie mi się opiły tłuszczem i chwilowo się zraziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam i wyszły pyszne:)! Właśnie dodałam.... Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!