Śniadaniowe placuszki z jabłkiem

"Lubicie późne śniadania? Ja uwielbiam, chociaż czasem moje śniadanie przeobraża się we wczesny obiad. Czasem zbyt długo zwlekam :) No niestety, mam problem z regularnym jedzeniem i wiem, że to niewłaściwe, a to już coś, prawda? I tak jak wiele osób, myślę sobie - od Nowego Roku to zmienię i wiecie co? Serio planuje zmiany. Zacznę od jedzenia posiłków mniej więcej o tej samej godzinie - zawsze rozpoczynając dzień śniadaniem. Trzymajcie kciuki! Małymi kroczkami, dam radę :) Dzisiaj poza propozycją na Sylwestrową Noc, mam dla Was przepis na śniadaniowe placuszki z jabłkiem. Szczerze, dużo bardziej smakują mi biszkoptowe omlety, ale te również mają swój urok. Polecam z cukrem pudrem albo kleksem śmietany. Przepis podejrzałam w programie Jamiego Olivera, ale go troszkę udoskonaliłam, bo tamte placuszki były za ciężkie. Zapraszam na Śniadaniowe placuszki z jabłkiem."

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jaja z wolnego chowu
  • 2 duże starte jabłka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią

Sposób przygotowania:
Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia. Dodajemy jajka i mleko, wszystko dokładnie mieszamy. Jabłka ścieramy na małych oczkach i dodajemy do ciasta. 

Na patelnię wylewamy olej i dodajemy odrobinę masła (najpierw olej aby masło nie zbrązowiało). Smażymy małe, cienkie placuszki na średnim ogniu, około 1.5 minuty z jednej strony. Następnie dosmażamy z drugiej.

Posypujemy cukrem pudrem, bądź polewamy śmietaną (albo jogurtem naturalnym).
Smacznego!





Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!