Schab w pomarańczach

"Na pewno macie już plany na tegorocznego Sylwestra. Ja miałam spędzać go w domowym zaciszu, z lampką wina, z ukochanym u boku, ale plany się pozmieniały i jedziemy na domówkę pod Warszawę, właściwie Bal Maskowy - 3 godziny robiłam Maski - Hand Made. Przynajmniej będę mogła pochwalić się blogiem, nowo poznanym osobom :) Co roku zanim cała rodzina rozjedzie się po mieście, naszą tradycją jest rodzinny obiad u Babci. I choć nie zawsze jest wszystkim po drodze, tradycja to tradycja, musi trwać nadal. A co pojawi się na stole? W sumie, to taka mała powtórka świąt, Babcia ponownie szykuje rybę w galarecie i śledzie, ale na obiad jest bezapelacyjnie mięso. Moją tegoroczną propozycją Sylwestrowego obiadu jest Schab, Schab w pomarańczach, mówiąc ściślej. Soczysty, łagodny, lekko słodki. To moja propozycja obiadu z dodatkiem słodyczy. Ach, no i bym zapomniała, Udanego Sylwestra Wam życzę!"

Składniki:
  • schab bez kości ok. 1,5 kg
  • łyżeczka przyprawy do mięs
  • sól morska, pieprz kolorowy
  • bazylia
  • plasterki z 1 dużej pomarańczy
  • suszone wiśnie
  • oliwa z oliwek
  • rękaw do pieczenia

Sposób przygotowania:
Schab myjemy i osuszamy. Solimy i pieprzymy lekko wcierając w mięso. Przekładamy do rękawa.  Przyprawę do mięs rozprowadzamy w 3 łyżkach oliwy i całość wcieramy w mięso. Posypujemy bazylią. Na wierzch mięsa wrzucamy suszone wiśnie i przykrywamy je plasterkami pomarańczy. Zawiązujemy.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180`C przez 30 minut.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!






Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!