Ciastka kawowo-korzenne



"No to Mikołajki mamy za sobą, co oznacza, że możemy spokojnie zacząć myśleć o świętach. Z czystym sumieniem, zaczynam przeglądać kolejne przepisy świąteczne, szukając inspiracji w gazetach czy książkach kucharskich. Ach, lubię ten przedświąteczny czas kiedy więcej czasu spędzam w kuchni niż w innych częściach mojego domu. Najchętniej bym z tej kuchni wcale nie wychodziła, ale niestety, są zobowiązania których się podjęłam i muszę się ich trzymać. :) Dzisiejszy przepis znalazłam w książeczce kupionej na moje 22 urodziny i po drobnych zmianach postanowiłam go przygotować. Prosty pomysł na szybkie korzenne ciastka, idealne na świąteczne leniuchowanie. Kto się skusi?
Składniki:
  • 7 łyżek kawy
  • 250 ml wody
  • 200 g cukru pudru
  • 40 g kakao w proszku
  • 175 g rodzynek sułtanek
  • 125 g masła
  • 3 łyżki cukru waniliowego
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • po 1 łyżeczce mielonego kardamonu, goździków, gałki muszkatołowej
  • 250 g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g pokruszonej czekolady

Sposób przygotowania:
W garnuszku mieszamy wodę z kawą i masłem. Po rozpuszczeniu się masła dodajemy cukier i kakao i mieszamy. Dodajemy Sułtanki i gotujemy jeszcze jakieś 5 minut na małym ogniu. Jajka ubijamy z cukrem waniliowym, do momentu wytworzenia się pianki.

Mąkę mieszamy z przyprawami i proszkiem do pieczenia. Do masy jajecznej dodajemy rozpuszczone kawowe masło z dodatkami, następnie dosypujemy mąkę z przyprawami, pokruszoną czekoladę i mieszamy.

Prostokątną dużą formę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy na nią naszą masę, dokładnie rozprowadzając ją po blaszce. Pieczemy w rozgrzanym do 180`C piekarniku przez około 30 minut.

Studzimy w foremce, ostudzone ciasto należy posypać cukrem pudrem i pokroić na male ciasteczka.
Smacznego!









Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!