Żurawinowo-orzechowo-pomarańczowe ciasto świąteczne!

" Bywa, że mam tyle spraw na głowie, że kompletnie nie mam czasu na pieczenie, nie lubię takich dni. Ale późnym wieczorem, ostatkiem sił, kiedy okazuję się, że wszystko co zaplanowałam na dany dzień, już zrobiłam, wędruje do kuchni i jestem w swoim żywiole :) Wczoraj miałam przed sobą wielki wewnętrzny dylemat - zamrozić żurawinę czy wykorzystać ją w jakimś wypieku. Jak myślicie, co postanowiłam? Oczywiście! Żurawiny powędrowały do mojej propozycji świątecznego ciasta. Owe ciasto składa się z trzech podstawowych składników używanych w święta : żurawiny, orzechów i pomarańczy! Cóż mogę dodać, lubicie kontrasty smakowe? W tym wypadku połączenie słodyczy z kwaskiem żurawiny. Smakuje świetnie, dlatego polecam wykorzystać ten przepis na świąteczne stół. "

Składniki:
  • 2 jajka
  • 150 g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/3 szklanka mleka
  • 75 g masła
  • 1/4 szklanki oleju
  • 240 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • skórka otarta z połówki pomarańczy
  • 150 g żurawiny
  • 100 g orzechów włoskich
  • 50 g  orzechów lakowych
Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.

Na sam początek ubijamy jajka razem z cukrem i cukrem waniliowym, po paru minutach ubijania dodajemy mleko, rozpuszczone masło połączone z olejem i wszystko mieszamy łyżką. Kolejnym krokiem jest wymieszanie mąki, z proszkiem do pieczenia, otartą skórką pomarańczową i zmielonymi orzechami. Wszystko dodajemy do masy jajecznej i łączymy do połączenia się składników. 

Ostatnim krokiem jest dodanie świeżej, umytej żurawiny ( można użyć również mrożonej) i wymieszanie jej lekko z resztą ciasta. Ciasto jest troszkę gęste, ale takie ma być :)

Ciasto przekładamy do kwadratowej formy wyłożonej papierem do pieczenia- u mnie 15 x 15.
Pieczemy około 40 minut, pod koniec sprawdzamy patyczkiem.

Wierzch posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!






Komentarze

  1. żurawina jest dobra na wszystko:D:D ciacho wygląda zachęcająco, ślinka cieknie:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowicie proste i zapewne pyszne ciasto. Zapisuję do wypróbowania!
    Mostownica

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!