Stroop Wafel



"Świąteczne szaleństwo coraz bardziej się rozkręca, blogi kulinarne wrzucają swoje propozycje świątecznych potraw, sklepy chwalą się wystawami, a telewizja puszcza świąteczne reklamy. Aby dać Wam chwilę wytchnienia, dzisiejszy przepis jest jesienno-zimowy, ale niekoniecznie świąteczny. Idealny dodatek do gorącej herbaty na mroźny wieczór. Smakołyk popularny na sklepowych pułkach, choć jego cena waha się w okolicach 1 zł za wafelek. Już kojarzycie? Stroopwafel jest to cienki wafelek przekładany syropem - wywodzi się z Holandii. Według mnie dużo fajniej zrobić go samemu w domu, bo te kupne mu nie dorównują, a syropu wystarczy na 40 podwójnych wafli :) Jeżeli macie możliwość, polecam również przygotować domowe wafle, wtedy deser będzie wyjątkowo pyszny! StroopWafel - u mnie w wersji cynamonowej, zapraszam :) "

Składniki:
  • 2 opakowania małych okrągłych wafli (80 wafelków)
  • 1 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 kostka masła
  • pół łyżeczki cynamonu/ ziarenka z 1 laski wanilii
  • 2 łyżki miodu wielokwiatowego/gryczanego
Sposób przygotowania:
Masło rozpuszczamy, dodajemy cukier, miód i cynamon, albo ziarenka wanilii. Pozostawiamy na gazie do całkowitego rozpuszczenia się cukru, co chwilę mieszając. Gdy cukier się rozpuści, odstawiamy do ostygnięcia (najlepiej całkowitego).

Wafle - u mnie kupne, gdyż nie mam jak ich zrobić samodzielnie - smaruję, przygotowanym syropem i składam drugim, suchym.

Gotowe wafle najlepiej obciążyć na jakąś godzinkę, aby się nie rozeszły i odpowiednio nasiąkły słodką masą.

Najlepiej smakują z gorącą herbatą!
Smacznego!





Komentarze

  1. zakonotowane do zrobienia na dniach

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory jadłam tylko takie ze sklepu... muszę koniecznie spróbować sama zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niedawno trafiłam na tak smaczne stroop wafels sklepowe że zapragnęłam je zrobić w domu. apetyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej, sorry, ale stropwafle że sklepowych wafli to jakaś pomyłka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli masz możliwość zrobienia własnych, śmiało, będą dużo lepsze. Ja nie mam takich możliwości. ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Skąd masz takie filiżanki?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!