Pieczone jabłka z miodem i orzechami



" Siedzę sobie z sezonową herbatką pod kocem w basku cynamonowych świec. Uwielbiam te chwile, kiedy mogę się spokojnie zrelaksować i myśleć tylko o przyjemnościach. Dzisiejszy dzień spędziłam idealnie, najpierw w kuchni piekąc smakołyki, później relaks, wyjście na warsztaty dla dzieci i powrót do domu. Tematem zajęć kulinarnych było Halloween, mimo, że osobiście nie obchodzę, to nie mogłam się oprzeć tej pokusie :) Dosłownie! Razem z dziećmi przygotowaliśmy ten sam deser, który ja podałam na piątkową rocznicę moich rodziców. No dobra z dziećmi zrobiłam łatwiejszą wersję, ale ja przedstawiam Wam pieczone jabłka z miodem i orzechami posypane kruszonką. Niebo w gębie! Koniecznie wypróbujcie w chłodniejszy wieczór."

Składniki:
  • 4 jabłka
  • cynamon
  • miód gryczany
  • cukier brązowy
  • orzechy włoskie 30 g
kruszonka
  • masło 50 g
  • cukier 60 g
  • mąka 110 g
  • migdały 30 g
Sposób przygotowania:
Jabłka myjemy i wydrążamy, a następnie przecinamy w pół. Połówki polewamy miodem i posypujemy cynamonem oraz szczyptą brązowego cukru. W środek wrzucamy drobno posiekane orzechy. Obie połówki układamy na siebie i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. 

Masło ucieramy w misce z cukrem (spiralne końcówki), następnie dodajemy mąkę zmieszaną ze zmielonymi migdałami i dalej miksujemy. Kruszonka będzie gotowa w momencie, gdy powstaną małe zwarte kuleczki. Wierzch jabłek posypujemy przygotowaną kruszonką.

Pieczemy około 20 minut pod górną grzałką w 200`C.
Pochłaniamy na ciepło.

Smacznego!

Komentarze