Najlepsze mleczne ciasteczka na świecie!

" Niedziela, kolejny wolny dzień podczas październikowego weekendu. No może nie koniecznie wolny, bo niestety grafik zapięty na ostatni guzik, ale mimo to bardzo się z niego cieszę. Rano zakupy, może trafię na giełdzie jakieś skarby do kuchni, później szykowanie przyszłego gniazdka. Mamy sporo roboty, ale bardzo się z tego cieszę. Do torebki wsadzam te oto pełno mlecznie ciasteczka - prze - py - szne ! Jej, świetnie smakują, nie spodziewałam się, że będą aż tak dobre. Wszystkim ciasteczkożercom Słodko Polecam! Przepis znalazłam kiedyś na jakimś forum. Miłego dnia =) " 

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki pełnego mleka w proszku
  • 150 g miękkiego masła
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 jaja ( duże)
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 200`C.
W dużej misce łączymy masło, cukier i cukier waniliowy. Przed dodaniem jajek,  musimy je najpierw roztrzepać, a następnie dodać je do masy maślanej.

W drugiej misce łączymy mąkę z proszkiem do pieczenia i mlekiem w proszku.

Z ciasta tworzymy kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, a następnie spłaszczamy je mokrą łyżeczką tworząc kółka. Pamiętajcie o zachowaniu pomiędzy ciastkami odległości.

Pieczemy około 10 minut - studzimy na kratce.
Smacznego!





Komentarze

  1. Och, na pewno zasmakują każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. małe słodkości, uwielbiam takie na jeden gryz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię mleczne ciasteczka, od dawna szukam tego idealnego przepisu :) Chętnie wypróbuje Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam je raz z nieco innego przepisu i wyszły straszne:P Twoje wyglądają tak apetycznie że chyba jednak się skuszę i zrobię:D.
    P.s Też mam to różowe pudełeczko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo fajne, miałam nadzieję, że będą bardziej kruche, ale okazało się, że takie są bardzo smaczne :) A pudełeczko kupiłam kiedyś w Biedronce, a teraz widziałam 2 razy droższe w sklepie FLO :)

      Usuń
  5. nigdy takich nie robiłam, ale jak tylko uzupełnię zapasy mleka w proszku to na pewno to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. akurat kupiłam nowe foremki i myślę,że mogę zrobić takie ciasteczka i użyć nowe foremki ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!