Jesienny placek jabłkowy


" Zapomniany placek. Tak powinien się nazywać dzisiejszy przepis. Chcąc być dobrą wnuczką i gospodarnym członkiem rodziny postanowiłam przygotować na niedzielny obiad parę smakołyków. Eklerkami się już zdążyłam Wam pochwalić. Ale przed pracą w sobotnie przedpołudnie przygotowałam również ten placek. Byłam z niego bardzo dumna, ponieważ, wyglądał fikuśnie i pachniał zachwycająco dobrze. Tak jesiennie. I wszystko było by OK, gdyby nie fakt, że jadąc na niedzielny obiad do dziadków wzięłam wszystkie przygotowane później, skromniejsze słodkości, ale o nim zapomniałam. Oczywiście wszyscy domownicy znaleźli w tym fakcie ogromny pozytyw - będzie więcej dla nich po powrocie do domu :) Fakt niezaprzeczalny, prawda? :) Szczerze polecam  miłośnikom cynamonu - Jesienny placek jabłkowy. "


Ciasto

  • 150 g mąki pszennej 
  • 75 g zimnego masła w drobnych kawałkach
  • 30 g cukru pudru
  • jajko
  • laska wanilii
  • szczypta kardamonu
  • szczypta cynamonu
  • szczypta zmielonych goździków
  • szczypta soli
  • 30g zmielonych migdałów

Farsz:

  • 750g twardych jabłek
  • 50 g brązowego cukru
  • 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • łyżeczka mieszanki przypraw do deserów ( te same przyprawy co wyżej)

Dodatkowo:

  • białko z 1 jajka
  • łyżeczka cukru waniliowego

Sposób przygotowania:
Mąkę mieszamy z przyprawami, migdałami, solą i cukrem pudrem. Jajko i masło łączymy ze sobą dosypując mąki. Ciasto szybko ugniatamy i wkładamy do lodówki na 30 minut ( ja przyspieszam zawsze ten proces wkładając ciasto do zamrażalnika).

Piekarnik rozgrzewamy do 190`C.

Jabłka obieramy i kroimy je na cienkie plasterki. Przekładamy je do wysokiego naczynia i posypujemy cukrem brązowym i przyprawami (pozostawiając szczyptę mieszaniny na koniec)

Kruche ciasto cienko rozwałkowujemy na papierze do pieczenia, a następnie przekładamy je na blaszkę. Wierzch ciasta smarujemy białkiem, a następnie na środek ciasta wysypujemy przygotowane wcześniej jabłka pozostawiając około 8-10 cm wolnego brzegu. Pozostawione brzegi zwijamy na owoce lekko ugniatając. Wierzch ciasta smarujemy resztą roztrzepanego białka i posypujemy cukrem waniliowym i resztką przypraw.



Pieczemy około 35 minut, na złotobrązowy kolor
Smacznego!







Komentarze