Sernik wiejski


"Dziś tak szybko, bo to ciasto powstało właśnie tak. Wczoraj obchodziłam urodziny mojego brata i mojej babci. Zależało mi na czymś smacznym, nie trudnym i najlepiej szybkim. W związku z tym, że nie często robię serniki, uznałam, że będzie to świetna okazja na przygotowanie kolejnego. Wszystkie przepisy które przeszukiwałam w sieci mi nie pasowały, nie lubię serników - deserów, tylko serniki-ciasta, takie sklepowe, gdzie można go poczuć. Te lekkie jak pianka mi po prostu nie smakują. Postanowiłam zrobić swój własny, a nóż widelec się uda? I wiecie co? Udało się! Tak długo chodził za mną taki prawdziwy wiejski sernik, taki weselny, jestem w szoku, że się udało! Podczas pieczenia skrupulatnie zapisywałam składniki. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje. Do tego te orzechy, tak miło się chrupie! Polecam :)"

Składniki:

Kruchy spód:
  • 150g masła
  • jajko
  • żółtko
  • 2 szklanki mąki
  • szklanka cukru
Masa serowa:
  • 200g masła
  • 220g cukru
  • 4 łyżki cukru waniliowego
  • Wanilia
  • 5 żółtek
  • 70g mąki
  • 1kg twarogu 3 krotnie mielonego
  • 5 białek
  • karmel, czekolada, orzechy laskowe
Sposób przygotowania:
Kruche ciasto :
Mąkę, masło, cukier i wanilię wsypujemy do miski i mieszamy robotem kuchennym na najniższych obrotach. Następnie wbijamy jajko i dodajemy żółtko i nadal miksujemy. Gdy ciasto będzie zaczynało się kleić, dosypujemy jeszcze trochę mąki i ugniatamy, a następnie wkałdamy na 30 minut do lodówki.

Po tym czasie ciasto szybko wałkujemy na dużej, podłużnej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 15 minut w 185`C

Masa serowa:
Masło ucieramy z cukrem i wanilią. Dodajemy żółtka i ubijamy do białości. Następnie dodajemy ser i mieszamy mikserem na najmniejszych obrotach – tylko do połączenia się składników, tak, aby ser się zbytnio nie napowietrzył. Do masy serowej przesiewamy mąkę i mieszamy łopatką.
Ostatnią czynnością jest ubicie na sztywno piany z białek i dodanie jej partiami do ciasta. Masę wylewamy na upieczony kruchy blat i pieczemy 60 minut w 200`C

Ja po około 30 minutach przykryłam wierzch ciasta folią aluminiową, aby się przesadnie nie przypiekło. Sernik studzimy w piekarniku, lekko uchylając drzwiczki. Po ostudzeniu wierzch dekorujemy  karmelem, następnie ścieramy czekoladę na tarce i posypujemy poszatkowanymi orzechami laskowymi. Idealny smak uzyskamy po paru godzinach trzymania sernika w lodówce.

Smacznego!





Komentarze

  1. uwielbiam takie serniki:) wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super ,bo jest taki równiutki ,idealny *_* :P

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda obłędnie! i ten wierzch, karmel, czekolada, orzechy.. cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwieeelbiam! Każdy sernik pyszny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję niebiańskiego wypieku;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam serniki, szczególnie właśnie te ciężkie solidne. Twój trafia w mój gust idealnie:-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam serniki, a ten wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  8. Też nie przepadam z udziwnianymi sernikami...
    Taki najlepszy :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Proste smaki sernika są najlepsze :-) Choć i takie udziwnione, jak np. czekoladowo-pomarańczowy też ma swoje smaki :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie wygląda ten wierzch:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały!!! Jakie tu pyszności u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i pysznie wygląda ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny! Kusi na całego! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny - uwielbiam takie tradycyjne serniki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!