Omlet z serem, szynką i oregano


" Takie śniadania lubię - cała kuchnia w mące, pełno miłości w powietrzu i ten zapach. Wczorajsze śniadanie zostało w mojej pamięci 'słodką przyjemnością' chociaż tak naprawdę było wytrawne. Przygotowałam z eM. śniadanie mistrzów, w trochę innej odsłonie. Mój luby za słodkim posiłkiem nie przepada, nic nie dają moje czcze błagania, aby chociaż raz zjadł ze mną omlet z cukrem pudrem. Tym razem taż się nie udało. Nie mówię, że ja takiego śniadania nie miałam, bo wręcz przeciwnie, zjadłam biszkoptowe omlety z 4 jaj. Ale ważne tym razem nie jest moje, ale jego śniadanie :) Omlet z serem, szynką i ziołami wielki bo z 3 jaj tyle, że z dodatkiem dużej ilości sera i szynki wiejskiej. Jeżeli lubicie pizze i tosty to taki omlet również przypadnie Wam do gustu."


Składniki:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 3 żółtka
  • 3 płaskie łyżki mąki
  • 3 łyżki mleka 
  • 50g startego sera żółtego (edamski nada się idealnie)
  • 3 plasterki szynki wiejskiej
  • świeże oregano ( parę listków )
  • 2 łyżeczki masła
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
Białka ubijamy do białości, w trakcie ubijania dodajemy sól, a następnie żółtka i mieszamy. Później wlewamy mleko i wszystko ze sobą łączymy. Mąkę przesiewamy i mieszamy lekko łyżką.


Patelnie rozgrzewamy, wrzucamy masło i dodajemy oliwę. Omlet smażymy około 3-ch minut na mały ogniu, następnie placek ostrożnie przekładamy na drugą stronę a na jego wierzch wrzucamy ser, szynkę i porwane zioła. Smażymy jeszcze około 2 minut.


Przed zdjęciem z patelni składamy na pół, podajemy jeszcze ciepłe.
Smacznego!


Komentarze