Omlet francuski


"Lubicie śniadania na słodko? Ja wręcz ubóstwiam! Nie wiem jak do tego przekonać moją drugą połówkę, bo przecież łatwiej by się robiło dwa takie sama dania, niż dwa całkowicie inne. Ciekawa jestem czy ktoś ma ten sam problem :) Albo sobie już z nim poradził :) Typowe niedzielne śniadanie, gdy mam chwilę czasu i nie pędzę na rano do pracy zawsze wygląda tak samo. Słodki francuski omlet. Nic dodać nic ująć! Tylko posypać cukrem pudrem albo sosem owocowym, dodać ulubione owoce albo dżemy, ach jak ja lubię takie poranki! Gdybym jeszcze mogła dostać takie śniadanie do łóżka :) Miłej niedzieli!"

Składniki:

  • 3 jajka
  • 25 g mąki pszennej przesianej ( 2 kopiaste łyżki )
  • szczypta soli
  • masło do smażenia (plus łyżeczka oleju)
  • ulubione dodatki na wierzch

Sposób przygotowania:
Białka wbijamy do miski, ubijamy, dodajemy szczyptę soli i miksujemy na sztywno. Następnym krokiem jest dodanie żółtek i przesianej mąki. Wszystko delikatnie mieszamy. Patelnię rozgrzewamy, wrzucamy troszkę masła i oleju. Na patelnię wykładamy parę łyżek masy, zmniejszamy gaz i przykrywamy patelnię przykrywką ( nie musi być szczelnie ).
Po około 2-3 minutach przekładamy delikatnie omlet na drugą stronę i smażymy jeszcze trochę.

Podajemy z ulubionymi dodatkami! 
Smacznego!




Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!