Babeczki marchewkowe z pomarańczą


"Wena czasem przychodzi sama z siebie. Na przykład dziś, oglądając jakieś obrazki, wpadł mi do głowy pomysł na te babeczki. Może nie odkryłam Ameryki, ale uważam, że połączenie białej czekolady z marchewką i pomarańczą jest całkiem nowatorskie. Nie każdemu musi smakować, dlatego dziś proponuję zrobić ten przepis pół na pół. Chociaż osobiście uważam, że te z pomarańczą są dużo lepsze i ciekawsze w smaku. No ale to od Was wszystko zależy, ja tylko daję pomysł :) Babeczek wychodzi 18, po 9 na każdy rodzaj. Oczywiście możecie zrobić wszystkie pomarańczowe, wtedy po prostu dodajcie trochę więcej syropu zamiast mleka :) Rozsmakujcie się! Miłego kucharzenia!"

Składniki:
  • 100g masła
  • 80g cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mleka
  • 4 łyżki śmietany
  • 3 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70g białej czekolady (posiekanej)
  • 3 starte marchewki (duże oczka)
  • 9 łyżeczek syropu pomarańczowego
  • 5 łyżki mąki

Sposób przygotowania:
Masło ucieramy z cukrem, następnie dodajemy jajka i dalej ucieramy. W drugiej misce przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy na przemian ze śmietaną, mlekiem i mąką. Na koniec dodajemy startą marchewkę i czekoladę.
Ciasto dzielimy na dwie części. 

Do jednej połowy wlewamy syrop pomarańczowy i 5 łyżek mąki. Dokładnie mieszamy.

Obie masy wykładamy do foremek na muffiny wyłożonych papierowymi papilotkami. Pieczemy około 25 minut w 190`C.

Idealna przekąska na drugie śniadanie!
Smacznego!



Komentarze

  1. Robię podobne, ale w całości na świeżo wyciśniętym soku z pomarańczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam zawsze w lodówce skórkę pomarańczy w syropie, dlatego u mnie taka propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ten pomysł bardzo się podoba.
    Spróbuję w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!