Babeczki Czekoladowe z batonikiem Lion

"Nowy tydzień, nowe wyzwania, dużo pracy. Tak to mniej więcej będzie u mnie wyglądać. Oczywiście nie narzekam, szczególnie, że zawitało do nas piękne Polskie Babie Lato. Nadal świeci słońce i jest ciepło. Chociaż, powiem Wam szczerze, że nie mogę się doczekać wyjęcia moich jesienno-zimowych butów, kupienia sobie nowych dodatków, i tego lekkiego luzu, który zacznie się na uczelni, wreszcie będę mogła zwolnić, trochę oderwać się od rzeczywistości i znaleźć czas na odkurzenie mojej pułki z książkami. I jeszcze czeka mnie kurs!  Co prawda nie kulinarny (chociaż i taki w szufladzie czeka na zapisanie) ale językowy:) Muszę się podszkolić i przypomnieć sobie podstawy, bo aż wstyd jak czasem brakuje mi elementarnych słów, zapominam zwrotów i gubię się w wypowiadanych zdaniach ( chociaż i po polsku czasem tak mam - jak nie częściej!). No ale zanim to nastąpi, przede mną ciężkie dwa tygodnie pracy. A żeby sobie umilać ten czas (który u innych zapewne bywa trzy razy gorszy :) ) pozostaje mi szykować jakieś małe co nieco na drugie śniadanie. Dziś będą to Babeczki czekoladowe z batonikiem LION. Zawsze jak wędruję przy półce ze słodyczami jakimś trafem wpada on do mojego koszyka, dlatego postanowiłam, że wykorzystam go tym razem w moim przepisie. Mam nadzieję, że kiedyś przepis wypróbujecie, bo ja się  w nim całkowicie zakochałam! Słodkiego dnia! "
Składniki:

  • 3 jajka 
  • 300g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczka soli
  • 180g miękkiego masła
  • 150g cukru
  • 150ml mleka
  • 125g czekolady gorzkiej
  • 2 batoniki Lion

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej (w naczyniu położonym na garnek z wrzącą wodą). W dużej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, kakao i sól.

W drugiej, masło ucieramy z cukrem na jasną, gładką masę, a następnie dodajemy jajka dalej miksując. Naszym kolejnym krokiem jest dodanie do masy rozpuszczonej czekolady. Wszystko dokładnie mieszamy i dodajemy mąkę na przemian z mlekiem. 

Po starannym wymieszaniu ciasto przekładamy do papilotek, albo silikonowych foremek i wkładamy do piekarnika na około 25 minut ( wierzch możemy lekko posypać pokruszonym batonikiem ). Po wyjęciu z piekarnika, babeczki posypujemy batonikiem, jeżeli niektóre babeczki zbytnio wyrosły, możemy je lekko przygnieść, wkładając do środka trochę karmelu. 

Smacznego!



Komentarze

  1. ale słodka niespodzianka w środku! :)
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z lionem jeszcze nie próbowałam, ze snickersem są pyszne, więc już wolę nie myśleć jakie są z lionem ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis <3 To musi być niebo w buzi! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wlasnie pieke

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!