Szarlotka Tutti - Frutti


" Lubicie jabłka? Powolutku zbliża się sezon jabłkowy! A co jest lepsze niż szarlotka na deser razem z popołudniową herbatą z cytryną? No właśnie! Mam dla Was przepis - dla siebie też, bo go jeszcze nie wypróbowałam. Przepis należy do mojej przyszłej teściowej, która po cichu zdradziła mi tą tajną recepturę. Jest inny, niż te tradycyjne - powiedziałabym fikuśny. Ale godny polecenia, bo ciasto wychodzi wyśmienite! Polecam! Szarlotka Tutti - Frutti "


Składniki:

  • 5 jaj (żółtka i biała oddzielnie)
  • 3 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 kostka margaryny
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • pokrojone jabłka
  • cynamon
  • 2 budynie waniliowe 
Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzać do 180`C.


Z żółtek, połowy szklanki cukru, mąki wymieszanej z proszkiem i tłuszczem szybko zagnieść ciasto. Podzielić na 3 części, 2 z nich zamrozić. 



Ubić pianę z białek, dodać szklankę cukru i mąkę ziemniaczaną ciągle mieszając.  Odstawić. Niezamrożonym ciastem wyłożyć blachę. Na ciasto nałożyć jabłka - wierzch można posypać cynamonem. Na jabłka wlać ugotowany budyń. Następnie zetrzeć na to 1 część zamrożonego wcześniej ciasta, nałożyć ubitą wcześniej pianę oraz zetrzeć pozostałą część ciasta. 



Piec 45 minut.

Smacznego!




Komentarze

  1. Nie ma bata, jutro coś piekę:D

    OdpowiedzUsuń
  2. z bita smietana - poprosze kawalek *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szarlotkę,wygląda obłędnie.Ja często dodaje jabłka prażone z Lidla bo są niedrogie i tak mi szybciej się przygotowuje ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  4. i ta bita śmietana uwieńcza wspaniałą całość ;]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!