Placuszki z szałwią, orzechami włoskimi i gruszką



" Czasem pomysły przychodzą same z siebie. Wystarczy tylko trochę cierpliwości. Tak właśnie było z tymi placuszkami. Mam pełny garaż gruszek - no może już nie tak pełny jak wcześniej, ale mimo wszystko nadal mam ich dużo. Chcąc czy nie chcąc, muszę przygotowywać jak najwięcej deserów z tym owocem. W zamrażalniku, mam sorbet cytrynowo - malinowo - gruszkowy oczywiście. Tak więc skoro mam już zimną przekąskę, warto było przygotować również coś na ciepło, wpadłam na pomysł placuszków, ale nie jakiś zwykłych tylko takich "innych", no i są - Placuszki z szałwią, orzechem włoskim i gruszką - jacie! jakie one wyszły smaczne ! I można zjeść ich cały talerz, a żołądek nic nie odczuje! Nie dodałam drożdży ani kefiru, są przygotowane na mleku i proszku do pieczenia, koniecznie spróbujcie sami :)! "

Składniki:
  • 300g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru waniliowego
  • łyżeczka oleju
  • szklanka zmielonych orzechów włoskich
  • parę poszarpanych listków szałwii
  • gruszki ( u mnie około 1.5 kg)


Sposób przygotowania:
Do wysokiego naczynia wsypać mąkę, proszek i cukier. W drugim wymieszać jajka z mlekiem i olejem i przelać do mącznej mieszanki. Wszystko dokładnie wymieszać.

Następnie dodać zmielone orzechy i poszarpaną szałwie. Gruszki wydrążyć i kroić na plasterki. Wrzucić do masy, obtaczając owoc z obu stron.

Smażymy na rozgrzanej patelni - najlepiej bez oleju, ale to już jak kto woli :) Olej odsączamy na kawałku ręcznika papierowego.

Gotowe placki można posypać cukrem pudrem, ale ja wcinałam bez tego dodatku - według mnie niepotrzebnego.

Smacznego!

Komentarze

  1. MMM.... Pycha :D Podzielisz się ? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. chociaż fotki iewyraźnie, placki zapowiadają sie oszałamiająco!

    OdpowiedzUsuń
  3. @ERVISHA - mogę dorobić drugą porcję :)

    @KARMEL-ITK, no niestety zdjęcia robiłam w zaciemnionym miejscu i na szybko, poganiana przez głodomorów :)
    Ale placuszki są godne polecenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmią i wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!