Lekkie ciasto z wiśniami


" Jadąc na działkę do przyjaciółki na małe ploty, przygotowałam nam małe co nieco, do popołudniowej herbatki i wieczornego alkoholu. Poprosiła mnie o jakieś mokre ciasto z owocami. Też lubię takie ciacho, więc wybór był prosty. Ciasto wychodzi puszyste, trochę mokre i idealnie słodkie. Pomysł na ciasto przechwyciłam z bloga Słodkie Fantazje. To ciasto będę robiła jeszcze nie jeden raz! "

Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2/3 szklanki śmietany kwaśnej
  • 125g roztopionego masła
  • 2 - 3 szklanki wydrążonych wiśni ( ja dałam 2 i pół )


Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.
Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Następnie powoli wlewamy roztopione i ostudzone masło, ciągle mieszając. Dodajemy śmietanę na przemian z sypkimi, wcześniej połączonymi składnikami. Miksujemy tylko do połączenia się składników.

Na formę o wymiarach 23 x 25 wysmarowaną masłem i obsypaną mąką/bułką tartą , albo wyłożoną papierem do pieczenia wylewamy ciasto, a następnie wysypujemy równomiernie wydrążone wiśnie.
Pieczemy około 40 minut, pod koniec sprawdzając patyczkiem czy jest już gotowe - patyczek powinien być po wyjęciu suchy ( pomijając sok z wiśni ).

Ja ostudzone ciasto posypałam cukrem pudrem.

Smacznego!


Komentarze

  1. Właśnie ciasto się piecze - mam nadzieję, że się uda, bo...
    Jak zaczęłam dodawać mąkę ze śmietaną to było bardzo gęste (ledwo mikser kręcił) i dodałam pół opakowania jogurtu naturalnego (małego)...
    Jak wyjdzie zakalec to trudno - przed świętami trenuję ;)
    Co źle zrobiłam w podstawowym przepisie? Może dlatego że śmietana byłą gęsta jak na 12%...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto ogólnie samo w sobie powinno być trochę gęste, następnym razem możesz użyć trochę mniej mąki - śmietana powinna być mimo wszystko lejąca ;) może następnym razem użyj 18%.

      Daj znać jak poszło! :)

      Usuń
    2. Niestety zrobiłam drugi raz, ciepłe składniki, śmietana nie gęsta i tym razem opadło i jest zakalec... porażka - odpuszczam...

      Usuń
    3. Przykro mi to czytać. Czasem tak niestety się zdarza. Mam nadzieję, że reszta wypieków będzie dużo lepsza ;)

      Usuń
  2. nie udane!!!!! bardzo mi przykro ciasto geste i jest zakalec ,nie jest puszyste więcej już z tego przepisu nie zkorzystam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, zaraz je zrobię ponowie i zobaczę co tu się nie zgadza ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!