Babka Jagodowa


" Najważniejsze to mieć pomysł, bo bez pomysłu nic nie będzie. Naprawdę, czasem ciężko wymyślić co będzie najlepszym deserem na rodzinny obiad. Ja na przykład nigdy nie mogę się zdecydować na jeden deser, zawsze muszę zrobić co najmniej 3. Bo albo ktoś akurat może nie mieć ochoty na suche ciasto i będzie wolał zjeść coś z budyniem, albo np. ktoś ma ochotę na pucharek owoców? Ciężko trafić w gusta 13 osobowej grupie na raz. Dlatego zawsze staram się jakoś pogodzić te smaki. Tę babkę przygotowałam na urodziny mojej bratowej, nie będę zdradzała ile skończyła lat, bo na pewno by się z tego nie ucieszyła, ale mogę zdradzić przepis na Babkę Jagodową, którą przygotowałam na ten szczególny dzień.  Zainspirował mnie ten przepis. A robi się go tak... "


Składniki:

  • 180 g margaryny
  • szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
  • 3 szklanki mąki - około 500 g
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szklanka śmietany 12 %
  • szczypta soli
  • ok. 2 szklanek jagód

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180`C.
Na samym początku ubijamy masło z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Następnie dodajemy po jednym jajku, ciągle mieszając. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i solą.

Śmietanę dodajemy stopniowo do masy na przemian z suchymi składnikami. 


Ciasto przelewamy do formy na babkę ( z kominkiem ) posypując w połowie szklanką jagód, a następnie przykrywamy drugą częścią ciasta, zdobiąc ponownie jagodami.

Pieczemy około 1 h. Przed wyłączeniem najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto do niego nie przywiera. Studzimy w formie.

Smacznego!

Komentarze

  1. Pięknie wygląda, a chyba jeszcze lepiej smakuje :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie :)
    ale robienie 3 deserów na raz to dla mnie przegięcie, goście nie powinni wybrzydzać na to, co dostaną ;) jak to się tam mówi z tym darowanym koniem.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosia, ale ja to luubię więc przynajmniej mam wymówkę :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!