Lekkie Ciasto z czereśnią


" Uzależniłam się od pierogów z jagodami. Wczoraj zrobiłam ich jakieś 100 - dokładnie z 1,5 kg mąki... Uwierzcie mi, albo nie, ale dzisiaj mogłabym to powtórzyć gdybym miała jagody. No ale jagód nie mam, a wolny dzień tak, więc coś trzeba jeść. W lodówce czekają na mnie wydrylowane czereśnie, z których zrobię wypróbowane już wcześniej bardzo proste, ale za to bardzo smaczne - lekkie ciasto owocowe. Kolejna letnia propozycja - skusicie się? "

Przepis znalazłam na wielu blogach, ale zainspirował mnie ten 
Składniki :

  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki wody
  • 3 duże garście czereśni
  • cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:
Jak zwykle rozpoczynamy od rozgrzania piekarnika do temperatury 190 C`

W wysokiej misce jajka ubijamy z cukrem, a następnie  dodajemy pozostałe składniki, zaczynając od połączonych ze sobą mokrych, a następnie suchych -  mąki z dodatkiem proszku do pieczenia.

Ciasto przelewamy do okrągłej formy (metalowe tortownice należy wysmarować masłem i wysypać tartą bułką lub mąką). Na wierzchu wysypać czereśnie i piec ok. 40 minut. Parę minut przed końcem pieczenia możemy sprawdzić drewnianym patyczkiem, czy ciasto się upiekło.Jeżeli patyczek jest suchy, wyłączamy piekarnik i odstawiamy ciasto do ostudzenia.

Ciasto posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!


Komentarze